4 دلیل برای اینکه شما باید نرم افزار CRM سفارشی خود را  ایجاد کنید

4 دلیل برای اینکه شما باید نرم افزار CRM سفارشی خود را ایجاد کنید

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
1,021 بازدید

هسته هر کسب و کار ارتباط آن با مشتریان خود است. مدیریت این رابطه برای ایجاد وفاداری مشتری ضروری است که به نوبه خود بر درآمد تاثیر می گذارد. در گذشته، نگهداری سابقه ارتباط با مشتری توسط فایلهای حجیمی که در کابینتهای فلزی سنگین انجام میشد. اما امروزه کسب و کارهای موفق به نرم افزارهای های آنلاین CRM و اپلیکیشن های کاربردی خود برای تکمیل فرایندها و بهینه سازی سفر مشتری از طریق کانال فروش وابسته هستند.

نرم افزار CRM راه هایی برای ردیابی مشتریان و ایجاد فرآیندهای پویا را فراهم می کند. مشکل این است که نرم افزارهای CRM  آماده دارای امکانات گران قیمت و گاها زیاده از حد لازم هستند. در حالی که نرم افزارهای CRM آماده ممکن است قادر به ارائه یک راه حل برای کسب و کار شما باشند، اما گاهی اوقات آنچه که شرکت شما نیاز دارد یک برنامه منحصر به فرد به نیازهای شما میباشد که در واقع همان نرم افزار CRM سفارشی است.

طبق گفته وب سایت Gartner، در پایان سال 2017، ارزش بازار CRM به میزان 39.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین بازار در حوزه نرم افزار و فناوری است. تحلیلگران Gartner پیش بینی می کنند که در سال 2018، نرم افزارهای CRM " همچنان رشد خود را ادامه خواهد داد و سریعترین بازار نرم افزاری رو به رشد با نرخ رشد 16٪ باشد." . در اینجا این پرسش مطرح میشود که: چگونه می توان چنین بازار بزرگی نفوذ کرد؟

بسیاری از فروشندگان نرم افزاری مانند Salesforce، SAP و Oracle نرم افزار CRM شرکتی را ارائه می دهند، اما دو مشکل عمده وجود دارد: مشکل در اجرای نرم افزار CRM و هزینه های بالقوه.

به جای ریختن میلیون ها تومان پول برای خرید یک بسته نرم افزاری پیچیده و سخت گیر CRM، چرا CRM سفارشی سبک و موثر خود را در کسری از هزینه ایجاد نمی کنید؟ این ممکن است به نظر یک راه طولانی و سخت به نظر برسد، اما کارشناسان خبره نرم افزار CRM شرکت راهکارپویا شما را در ساخت یک نرم افزار CRM سفارشی CRM راهنمایی مینمایند.

مطالعه بیشتر: با سیستم مدیریت مشتریان سفارشی ما بیشتر آشنا شوید!

بیایید یک گام به عقب برویم و بپرسیم: چرا شما میخواهید نرم افزار CRM داشته باشید؟ پاسخ های معمول به شرح زیر هستند:

  • افزایش درآمد، با بهبود فروش و بازاریابی.
  • کاهش هزینه های عملیاتی، با بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار.
  • بهبود خدمات مشتریان خود.
  • ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد، بنابراین شما می توانید پیشرفت و تصمیم گیری بهتر کسب و کار را اندازه گیری کنید.

اگر واقعا میخواهید از این مزایا بهره ببرید، باید راه حلی ارائه دهید که کارآیی کارکنان شما را بیشتر کند، نه کمتر!

در مقاله زیر چهار دلیل برای ایجاد نرم افزار CRM سفارشی را بیان می کنیم:

1. نرم افزار CRM سفارشی مطابق نیازهای شما طراحی میشوند

راه حل های پیش ساخته CRM در اکثر نرم افزار های CRM ایجاد می شود. این راهکارها با تمام توابع و ویژگی هایی که ممکن است به سازمان شما مرتبط نباشد، به صورت بسته نرم افزاری ارائه می شوند و این ویژگی های اضافی شامل هزینه اضافی نیز می شوند  و پیچیدگی در هر دو حالت زمان و پول بسیار پرهزینه است. تصور کنید شما وظیفه خرید یک نرم افزار CRM را برای بخش فروش و فعالیت های مدیریت تماس خود دارید، اما با نرم افزار خسته کننده و پیچیده ای که شامل همه چیز از ادغام رسانه های اجتماعی شرکت تا قابلیت های پیچیده بازاریابی می شود، مواجه میشوید. از آن بدتر، شما باید به طور کامل پیکربندی و گسترش کل بسته نرم افزار CRM را انجام دهید حتی اگر ویژگی های مورد نظر شما فقط یک بخش از سیستم باشد. در نهایت، باید زمان بیشتری برای یادگیری نحوه عملکرد نرم افزار CRM خود بگذارید که باعث عدم تمرکز و کاهش بهره وری تیم فروش نیز میتواند بشود.

 

با یک نرم افزار CRM سفارشی، شما دقیقا همان چیزی را که می خواهید بدون هیچ زنگ و سوت غیر ضروری دریافت می کنید. آموزش اعضای تیم شما زمان کمتری را میگیرد، زیرا نرم افزار CRM شما بر اساس جریان کاری که از قبل با آن آشنایی دارید و کار کرده اید طراحی شده است.

2. تعامل بهتر با فرآیندهای کسب و کار شما

با استفاده از یک نرم افزار CRM حرفه ای مانند نرم افزار CRM راهکار پویا، و استفاده از یک نرم افزار CRM سفارشی به جای خرید نرم افزار CRM پیچیده، شما فرصت مناسبی برای ایجاد اتوماسیون برای بسیاری از حوزه های دیگر کسب و کار خود دارید. واحد های فروش، خدمات مشتری، پشتیبانی فنی، عملیات روزانه خود را زمانی که سیستم در بخش های مختلف یکپارچه شده است کارآمد تر و موفق تر انجام میدهند.

3. فرار از قیمت ها و تعرفه های سرسام آور

اکثر راه حل های CRM برای هر کاربر هزینه می گیرند. اکثر سازمان ها نیازهای مختلفی در مورد گروه های مختلف کاری خود دارند. در حالی که فروشندگان به دسترسی روزانه به CRM نیاز دارند، ادارات دیگر ممکن است به ندرت نیاز به ورود به نرم افزار CRM داشته باشند. با توجه به هزینه بر بودن هر کاربر، شما مجبور به محدود کردن دسترسی افراد و یا پرداخت هزینه های غیر منطقی برای  دسترسی دادن به کاربران بیشتر خواهید بود که در هر صورت کارایی کلی و بهره وری کلی را کاهش می دهد.

4. برنامه های CRM-Centric برای بخش های مختلف

یک نرم افزار CRM سفارشی یک دارایی باورنکردنی ارزشمند است که معمولا در مرکز بسیاری از فرآیندهای یک سازمان قرار میگیرد. در واقع تمام بخش ها توانایی ایجاد برنامه های مبتنی بر پایگاه داده را به سهولت دارند. به طور مثال یک سیستم تیکتینگ برای بخش پشتیبانی، یک ابزار نظرسنجی برای بخش خدمات مشتری یا یک اپلیکیشن مدیریت رویداد برای تیم بازاریابی خود بسازید.

نرم افزار های CRM سفارشی برای شرکت های بزرگ شگفت انگیز بوده اند. بنابراین قبل از اینکه CRM بعدی خود را شروع کنید، به فکر ایجاد نرم افزار CRM  شخصی خودتان باشید.

مقالات مرتبط