eCRM چیست؟ توضیحی مختصر و مفید

eCRM چیست؟ توضیحی مختصر و مفید

مدت زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
1,284 بازدید

تجارت ها و کسب کارها  پس از گذر از محصول محوری حال به سمت  مشتری محوری در حرکت است. امروزه رقابت تولید کنندگان و فروشندگان به تولید و یا فروش محصولی که به تنهایی از نظر مشخصات برتری دارد به نوع جدید آن تغییر شکل داده است. با فراگیر شدن تکنولوژی ها اهمیت در درک خواست و نیاز مشتری و نزدیک شدن به آن باعث پیشرفت و سبقت گرفتن برندها می شود.

برندها در پی راهی بودند تا ارزان تر با مشتریان بالفعل و یا بالقوه خود ارتباط برقرار کنند، نیازهای او را بشنوند و اسباب رضایت بیشتر آن ها را فراهم آورند و آن ها را از یک مشتری معمولی به یک مشتری با دید مثبت و وفادار به برند خود تبدیل کنند و در این میان به شیوه ای موثر تر به معرفی محصولات خود بپردازند.

هر بخش از این چرخه ارتباط با مشتری خود متشکل از فعالیت ها و زیر فعالیت های بسیاری است که امروزه به شیوه ای علمی بر روی آن فعالیت می شود؛ کلیه این فعالیت ها به بازاریابی مستقیم می انجامد فعالیتی که یک همکاری برنده – برنده را به وجود آورده و باعث رضایت بیشتر مشتری و برندهای تجاری می گردد.

در ادامه ابتدا مطالعاتی در رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری بر بستر دیجیتال انجام شده است، به دنبال آن وضعیت کنونی و فعلی شرکت ها بررسی می گردد و طرح پیشنهادی برای پیاده سازی e CRM در شرکت شما ارائه خواهد شد و در قدم های بعدی به پیاده سازی آن خواهیم پرداخت. نرم افزار زیرساخت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از اجرا و پیاده سازی زیر ساخت ها، پروژه های ابتدای که با این بستر امکان پیاده سازی آن ها فراهم آمده شرح و جزئیات اجرا بیان می گردد و در نهایت به دست آورد ها و مقایسه وضعیت جدید و وضعیت قبلی خواهیم پرداخت.

مقالات مرتبط