مدیریت زنجیره تأمین (SCM) چیست و چرا اهمیت دارد؟ قسمت اول

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) چیست و چرا اهمیت دارد؟ قسمت اول

مدت زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
1,882 بازدید

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) طیف گسترده ای از فعالیتهای مورد نیاز برای برنامه ریزی ، کنترل و اجرای جریان محصول از مواد به تولید تا توزیع به اقتصادی ترین روش ممکن است.

SCM شامل برنامه ریزی و اجرای یکپارچه فرآیندهای مورد نیاز برای بهینه سازی جریان مواد ، اطلاعات و سرمایه در توابع است که بطور گسترده شامل برنامه ریزی تقاضا ، منابع ، تولید ، مدیریت موجودی و لجستیک - یا ذخیره سازی و حمل و نقل است. شرکتها از استراتژی تجاری و نرم افزارهای تخصصی در این تلاشها استفاده می کنند تا مزیت رقابتی ایجاد کنند.

مدیریت زنجیره تأمین یک کار گسترده و پیچیده است که به خوبی به هریک از شرکای خود متکی است - از تأمین کنندگان گرفته تا تولید کنندگان و فراتر از آن - تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. به همین دلیل ، مدیریت مؤثر زنجیره تأمین نیز به ایجاد تغییر ، همکاری و مدیریت ریسک نیاز دارد تا هماهنگی و ارتباط بین همه شرکت کنندگان ایجاد شود.

علاوه بر این ، پایداری زنجیره تأمین - که علاوه بر تهیه پایدار ، مسائل زیست محیطی ، اجتماعی و حقوقی را نیز در بر می گیرد - و مفهوم نزدیک مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت - که تأثیر یک شرکت در محیط و رفاه اجتماعی را ارزیابی می کند - مناطقی که مورد نگرانی عمده شرکتهای امروزی است.

مزایای مدیریت زنجیره تأمین

مدیریت زنجیره تأمین مزایایی مانند راندمان جدید ، سود بالاتر ، هزینه های پایین تر و افزایش همکاری ایجاد می کند. SCM شرکتها را قادر می سازد تا تقاضا را بهتر مدیریت کنند ، مقدار مناسبی از موجودی را حمل کنند ، با اختلالاتی مقابله کنند ، هزینه ها را به حداقل برسانند و تقاضای مشتری را با موثرترین روش ممکن برآورده کنند. این مزایای SCM از طریق انتخاب استراتژی های مؤثر و نرم افزار مناسب برای مدیریت پیچیدگی رو به رشد زنجیره های عرضه امروزی حاصل می شود.

مقالات مرتبط