بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
336 بازدید

روزانه میلیون ها صفحه توسط ربات های گوگل برای نمایش در موتورهای جستجو اسکن می شود و در این میان به طور میانگین بیشترین سهم کلیک بروی لینک های نمایش داده شده به 5 لینک اول اختصاص داده است به همین علت یکی از مهم ترین مسائل در داشتن یک وب سایت توجه ویژه به بحث سئو می باشد .

داشتن یک استراتژی سئو مناسب می تواند فرآیند رتبه گرفتن شما در صفحات گوگل را فراهم کند و باعث جذب بیشر کاربران شود .  سئو فقط در بخش تکنیکال خلاصه نمی شود هرچند بر پایه همین ساختار درست است که می توان سئو را برای سایت انجام داد تا بهترین نتیجه دریافت شود . در ادامه به مهم ترین بخش هایی که باید در طراحی سایت اختصاصی به آن توجه نمود می پردازیم تا مشخص شود برای دریافت بهترین رتبه در گوگل چه کارهایی باید انجام شود .

 

سئو تکنیکال

بخش سئو تکنیکال مانند اسکلت یک ساختمان است که تمامی بخش های دیگر بروی همین اسکلت پیاده سازی می شود . در این بخش با توجه به اصول سئو معرفی شده توسط گوگل در بحث طراحی وب سایت موضوعاتی مانند SiteMap ، , Structure Dataاستفاده از تگ های مناسب برای Keyword و Description و همچنین استفاده از تگ Canonical برای جلوگیری از تکرار صفحه ، آدرس دهی مناسب لینک ها و .. در نظر گرفته می شود . در صورتی که این اصول در ساختار سایت طراحی شده وجود نداشته باشد بخش های توضیح داده شده در ادامه به درستی عمل نخواهند کرد پس در بحث طراحی یک سایت باید به بخش Seo Frindly بودن آن توجه ویژه ای شود .

Google robot

نقشه سایت ( Sitemap )

به بیان ساده نقشه سایت حاوی لینک تمامی صفحات وب سایت همراه با تاریخ آخرین بروزرسانی آن می باشد که به ربات های گوگل کمک می کند تا سریعتر و با دقت بیشتری وب سایت شما را اسکن و نتایح را به کاربران نمایش دهند.

فایل Robot.txt

از نظر گوکل مدت زمان انجام اسکن وب سایت شما توسط ربات ها می تواند در رتبه بندی شما در صفحات گوکل تاثیر گذار باشد از این رو صفحاتی که نیاز به اسکن شدن ندارد را باید در یک چارچوب مشخص به گوگل معرفی نمود . فایل Robot.txt حاوی اطلاعاتی است که در زمان اسکن شدن راهنمای ربات در سایت شماست . اطلاعاتی مانند جلوگیری از اسکن شدن صفحاتی که نیاز به آن ندارید مانند صفحات جست و جو یا بخش مدیریت و پرفایل کاربران .

 

سئو داخلی (On-Page)

بعد از اجرای صحیح ساختار اولیه ( سئو تکنیکال ) باید به چند موضوع دیگر در برای بالا بردن رتبه خود در گوگل توجه کنید .

البته ناگفته نماند سئو تکنیکال به تنهایی کافی نیست و این محتوای وب سایت شماست که کاربر را در سایت نگه می دارد پس بر همین اساس چند موضوع را مد نظر قرار دهید :

 

On Page Seo

 

تگ عنوان ( Title )

عنوان صفحات باید خاص و بدون تکرار باشد همچنین به صورت شفاف بیانگر صفحه نمایش داده شده باشد پس اگر صفحه ای عنوان ندارد یا به صورت اشتباه یا تکراری در حال نمایش است سریعا آن را ویرایش کنید.

Meta Description and Seo Title

توضیحات و عنوان سئو در واقع متن و عنوانی است که به صورت خلاصه در صفحه گوگل به کاربر نمایش داده می شود و اگر برای صفحات خود این موارد را وارد نکنید گوگل به صورت خودکار بخشی از متن را به عنوان خلاصه به کاربر نمایش می دهد و ممکن است برای کاربر جذاب نباشد پس برای افزایش احتمال کلیک بروی لینک شما عنوان و خلاصه مناسب وارد کنید . این مورد در ساخت وب سایت باید در نظر گرفته شود .

H1 Tag

از تگ H1 فقط یکبار در کل صفحه برای محتوای خود استفاده کنید و فراموش نکنید تگ H1 باید حاوی کلمات کلیدی باشد .

Image Performance and Alt

بهینه سازی بارگزاری تصاویر برای گوگل بسایز حائز  اهمیت است همچنین داشتن تگ Alt برای همه تصویر الزامی است . سعی کنید تصاویر با کیفیت با حجم پایین استفاده کنید یا در صورت امکان قبل از بارگزاری تصویر فایل تصویر با به فرمت webp ارائه شده توسط گوگل تبدیل کنید تا سرعت نمایش بالاتری داشته باشد . پیاده سازی تبدیل فرمت باید در زمان طراحی سایت در نظر گرفته شود .

 

سئو خارجی  (Off-Page)

در بخش سوم بسیار مهم است که در بحث سئو خارجی رقیبان خود در حوزه کاری خود را بررسی کنید و ببنید کلمات کلیدی مورد نظر شما تا چه اندازه در تسلط رقیبتان است  و بالعکس برای یافتن کلمات کلیدی مورد نیاز حوزه کاری خود می توانید بزرگترین رقبای خود را بررسی کنید تا متوجه شوید جه کلمه کلیدی هایی نقش مهمی در شناسایی کسب و کار یا وب سایت شما دارند.

از مهم ترین بخش های دیگر سئو خارجی لینک سازی در صفحات خارجی وب سایتتان است . یعنی به صورت پست مهمان در سایت های پرترافیک تر مطلبی با کلمه های کلیدی لینک شده به شما بارگزاری می شود تا کاربران جدید بتوانند از این طریق با شما آشنا شوند . همچنین ربات های گوگل نیز بر همین اساس رتبه شما در صفحات گوگل را بالا ببرند .

استفاده از شبکه های اجتماعی و برند سازی نیز همین تاثیر را بروی وب سایت شما خواهد گذاشت .

 

Off Page Seo

 

در نهایت با داشتن یک طراحی اختصاصی ظاهر و یک تجربه کاربری مناسب ( UI / UX ) در کنار بخش های توضیح داده شده یک وب سایت بهینه شده برای سئو و جذب هرچه بیشتر کاربران در اختیار شماست .

 

طراحی وب سایت اختصاصی بهینه شده برای سئو

ما در راهکارپویا براساس آخرین تکنولوژی های روز وب سایت اختصاصی همراه با بهینه سازی های اصولی و ظاهر اختصاصی برای بهترین عملکرد در بین رقبایتان را به شما رائه می دهیم  . برای دریافت مشاوره سئو و طراحی سایت اختصاصی با ما در تماس باشید.

 

 

مقالات مرتبط