بهترین ابزارهای انیمیشن UI برای برنامه های iOS و Android - قسمت اول

بهترین ابزارهای انیمیشن UI برای برنامه های iOS و Android - قسمت اول

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
1,990 بازدید

چراانیمیشن ها رابط بسیار مهمی هستند

همانطور که قبلاً گفتیم ، انیمیشن ابزاری بسیار مفید است که عملکردهای زیر را انجام می دهد:

  • یک تابع ناوبری ، به عبارت دیگر - ساده سازی کار با برنامه؛
  • ·یک عملکرد بازاریابی طراحی انیمیشن موفق قادر است توجه کاربران را به خود جلب کند و به یکی از عوامل مهم برای انتخاب اپلیکیشن شما تبدیل شود.
  • یک عملکرد تزئینی . بله ، کاربران همه چیز زیبا و دیدنی را دوست دارند و انیمیشن ها برای برنامه ها به شما کمک می کنند تا جلوه دلخواه خود را ایجاد کنید.

جلوه های بسیار خیالی و پیچیده انیمیشن ها فقط کاربر را گیج می کنند و باعث ایجاد احساس منفی می شوند.

محبوب ترین انواع انیمیشن

انواع مختلفی از انیمیشن وجود دارد که هر کدام نقش خود را بازی می کنند.

1- واکنش به اقدامات کاربر

تصور کنید: کاربر دکمه برنامه شما را لمس کرده است یا عملی دیگر را با برخی از جلوه های مورد انتظار انجام داده است اما هیچ پاسخی به دنبال آن نرسیده است ، از نظر بصری همه چیز فقط یکسان باقی مانده است! بدون شک چنین اتفاقی باعث نارضایتی کاربر خواهد شد. در پایان ، همه ما می خواهیم دنیا انتظارات ما را برآورده کند ، و این قاعده در مورد برنامه ها نیز اعمال می شود.

یعنی این مورد از لیست انواع انیمیشن ها برای برنامه های موبایل حاکی از بازخورد بصری است. برنامه باید با کاربر تماس بگیرد ، نسبت به اعمال خود واکنش نشان دهد: وقتی فشرده می شود ، دکمه رنگ را تغییر دهد ، هنگام کشیدن به راست یا چپ و غیره ، تصویر بزرگ شده یا به طرف منتقل می شود.

interface animation

براساس مفهوم فوق ، کاربر می تواند با کمک برنامه هوشمند ، روشنایی را در خانه کنترل کند. و رابط متحرک دقیقاً همانطور که انتظار می رود واکنش نشان می دهد: حلقه نور با یک عملکرد خاص کاربر گسترش می یابد و منقبض می شود.

انواع انیمیشن

در اینجا یک مفهوم عالی دیگر وجود دارد که ایده را توضیح می دهد.

انیمیشن ها برای برنامه ها

به یک قطعه انیمیشن رابط دیگر نگاهی بیندازید که همچنین تعامل صحیح با کاربر را نشان می دهد .

2- ساده کردن سیستم ناوبری

یکی از اهداف انیمیشن های Android و iOS ساده سازی ناوبری است. صفحه نمایش تلفن های هوشمند محدودیت های خود را دارد ، ممکن است برخی از عناصر ناوبری پنهان باشد - و در این حالت استفاده از ترفندهای مخصوص انیمیشن بسیار مفید است تا کاربر بتواند آنچه را که قبلاً از او مخفی شده بود ، ببیند.

انواع انیمیشن

3- نکات متحرک

به طور کلی ، وظیفه این مورد همان در بند شماره 2 گفته شده است - برای کمک به کاربر برای حرکت صحیح در برنامه به کار می رود. 

با این حال ، اکنون ما با نشان دادن به کاربران که ساختار رابط با کمک ابزارهای انیمیشن چیست ، به روش واضح تر توضیح میدهیم.

اگر مطمئن هستید که کاربر نمی تواند حدس بزند که واکنش پس از کلیک بر روی دکمه در برنامه ، چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت ، پس متوجه میشوید که استفاده از انیمیشن در برنامه ی شما الزامیست.

انواع مختلف انیمیشن

در اینجا مفهومی است که توضیحات بالا را نشان می دهد.

4- انیمیشن های رابط که تعامل در دنیای واقعی را شبیه سازی می کنند

یکی از اهداف انیمیشن رابط ایجاد توهم با اشیاء دنیای واقعی است. نمونه بارز برنامه استاندارد iOS Weather که هوای فعلی را نشان می دهد. چنین انیمیشن iOS باعث می شود احساس کنیم که از پنجره بیرون می رویم و باران ، آسمان آرام و یا ابرهای آرام را می بینیم.

ساخت انیمیشن

5- متحرک سازی سیستم

با استدلال در مورد انواع پویانمایی ، نباید فراموش کرد که کار اپلیکیشن شامل فرایندهای مختلف سیستم است و این فرایندها نیز نیاز به انیمیشن دارند.

چنین نیازی ممکن است از کجا ایجاد شود؟ فقط تصور کنید ، کاربر در حال گوش دادن به فایل صوتی مجبور به تماشای صفحه خالی است ، قبول کنید! راه حل مشکل محافظ صفحه نمایش متحرک است که نشان می دهد صدا پخش می شود:

ابزارهای انیمیشن

همچنین یک ویژگی محبوب آیفون با نام "pull to refresh" وجود دارد. چنین ویژگی برای به روزرسانی صفحه برنامه ضروری است و نیاز به اعمال انیمیشن در برنامه نیز دارد:

طراحی انیمیشن

به مثال توییتر نگاه کنید!

یکی دیگر از مراحل سیستم بارگیری محتوای خاص است. ما به شما توصیه می کنیم دقیقه های خسته کننده کاربر را با طراحی انیمیشن هایی از این نوع مرتب سازی کنید:

انیمیشن ios

علاوه بر این ، می توانید انیمیشن هایی را برای اعلان های درون برنامه خود ایجاد کنید.

خوب ، ما می توانیم به طور نامحدود ادامه دهیم ، زیرا بسیاری از فرآیندهای مشابه سیستم وجود دارد و هرکدام به پویایی خود نیاز دارند.

6- انیمیشن های سرگرم کننده برای برنامه ها

اکنون ما در مورد جلوه های تزئینی انیمیشن ها صحبت می کنیم. چنین موضوعات پویا هیچ هدف کاربردی خاصی را ارائه نمی دهد ، آنها برای برجسته کردن برنامه ، جلب توجه کاربر و به خاطر سپردن آنها لازم هستند.

اما ، قطعاً ، چنین طراحی انیمیشن نباید از ویژگی های اصلی برنامه شما فاصله بگیرد.

برنامه های انیمیشن برای اندروید

در تصویر بالا ، انواع مختلفی از انیمیشن را می بینیم ، از جمله موارد دیگر - فقط تزئینی (منظور ما از حرکت کفش) است. این اثر بسیار جالب و زیبا است.

 

قسمت دوم

مقالات مرتبط