چگونه یک اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo طراحی کنیم؟ - بخش دوم

چگونه یک اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo طراحی کنیم؟ - بخش دوم

مدت زمان تقریبی مطالعه : 7 دقیقه
1,340 بازدید

در بخش اول ما در مورد امکانات اپلیکیشن های کاربردی یادگیری زبان و نکاتی که مهم هستند صحبت کردیم. اکنون ما قصد داریم ویژگی های Duolingo را به عنوان بررسی کنیم.

ویژگی های اصلی اپلیکیشن Duolingo

یک اپلیکیشن یادگیری زبان باید ویژگی ها وامکانات مشابه موارد زیر را داشته باشد.

1 ورود

برای طراحی یک اپلیکیشن یادگیری زبان، شما باید سیستم تعیین هویت خوب داشته باشید. Duolingo این مشکل را به سادگی حل کرده است: شما چند سوال (سن، جنسیت، ایمیل، نام) را پاسخ می دهید، رمز عبور را وارد کنید و کار تمام می شود!

برای ساده تر کردن کل پروسه، توصیه می کنیم که امکان استفاده از شبکه های اجتماعی را اضافه کنید.

2 پر کردن فرم مشخصات شخصی

زمانی که کاربر یک حساب کاربری دارد، باید مشخصات خود را وارد کند. برای ساخت یک اپلیکیشن یادگیری زبان مانند Duolingo، شما باید داده های زیر را درخواست کنید:

  • اطلاعات شخصی. به معنی دریافت اطلاعات مربوط به هویت فرد مانند سن، جنسیت، عکس (در صورت لزوم) است.
  • سعی کنید فهرست کاملی از زبانهایی که کاربر می تواند مطالعه کند و یاد بگیرد را ارئه دهید و فقط شامل موارد محبوب انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نباشد.
  • هدف روزانه را تنظیم کنید. چند دقیقه در روز کاربر نیاز به کار با اپلیکیشن دارد؟
  • سطح زبان را مشخص کنید. اگر یک کاربر اصول اولیه یک زبان خاص را می داند، می تواند یک تست بگیرد تا معلوم شود که بهتر است از کدام مقطع دوره خود را شروع کند.

طراحی  <a  target='_blank' href='/ProductDetail/6/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86' class='text-decoration-none text-rp-red'>اپلیکیشن آموزش زبان</a>

 

آموزش

صفحه اصلی که در واقع یک داشبورد است به کاربران اجازه می دهد تا موفقیت ها و پیشرفت خود را مشاهده کنند و ابزارهایی برای فرایند یادگیری ارائه می دهد.

کاربر یک هدف برای خود تعیین کرده و اکنون تمرینات روزانه خود برای بدست آوردن امتیاز را انجام دهد.

زمانیکه کاربر تکالیف خود را با موفقیت انجام می دهد به عنوان جایزه سکه می گیرد که بعدا می تواند از این سکه ها در فروشگاه Duolingo استفاده نماید. (در مورد آن بعدا صحبت خواهیم کرد).

هنگام طراحی یک اپلیکیشن یادگیری زبان شبیه به Duolingo و Memrise در مورد سیستم پاداش دهی خود فکر کنید.

Duolingo انواع مختلفی از دروس را ارائه می دهد، مانند:

  • انتخاب کلمات جفت به کاربر به مجموعه ای از کلمات در دو زبان (بومی و او در حال مطالعه) داده شده است و کاربر باید جفت کلمات هم معنی را پیدا کند.
  • ترجمه عبارت صوتی به کاربر عبارتی در زبان در حال مطالعه او نمایش داده می شود. همان عبارت در زیر تصویری متناظر با آن عبارت نیز نمایش داده می شود. وظیفه کاربر این است که یک ترجمه با استفاده از کلمات پیشنهادی ارائه دهد(با کشیدن کلمات).
  • تصویر را انتخاب کنید. کاربر چندین عکس را با توضیحات مختصر در زبان جدید می بیند. او باید یکی از آنها را که پاسخ سوال است را انتخاب کند (مانند "کدام یک از این تصاویر یک دختر است")؟
  • ترجمه صحیح بین چند گزینه را انتخاب کنید. این یک نمونه نسبتا ساده اما موثر برای ارائه یک درس به افراد علاقه مند به شروع یادگیری زبان از طریق اپلیکیشن است.
  • نوشتن کلمات کاربر باید یک عبارت را با استفاده از کلمات پیشنهادی بنویسد.
  • پرکردن جای خالی کاربر یک عبارت را می بیند که یک کلمه آن حذف شده است و او باید حدس بزنید آن کلمه چیست.
  • ترجمه و ضبط این یک تمرین بسیار جالب است که نیاز به دسترسی به میکروفون دارد. کاربر یک عبارت را به زبان مادری خود می خواند و باید آن را با صدای بلند ترجمه کند. البته، تلفظ در اینجا نقش مهمی دارد.
  • اعلان ها اپلیکیشن Duolingo در ارائه توضیحات اضافی بسیار سخاوتمند است. کاربر می تواند هر روی کلمات برجسته شده ضربه بزند تا ترجمه، موارد استفاده آن کلمه را ببیند.

 <a  target='_blank' href='/ProductDetail/6/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86' class='text-decoration-none text-rp-red'>طراحی اپلیکیشن</a> آموزش زبان

  • صفحه داشبورد کاربران برای نظارت بر دستاوردهای خود میباشد.

آمارهای روزانه پیشرفت کاربر در طول روز را نشان می دهد. اینکه آیا تمام تکالیف را تکمیل کرده است؟ علاوه بر این، کاربر می تواند هدف خود را ویرایش کند (اگر تصمیم به صرف وقت بیشتر برای مطالعه روزانه داشته باشد).

  • اهدای تاج به کاربر. تاج بعدی را تنها زمانی که سطح معینی از دانش را به دست آورده باشد، کسب می کند.
  • سکه ها. همانطور که قبلا توضیح دادیم، سکه های برای خرید از فروشگاه Duolingo مورد نیاز هستند.

 

طراحی اپلیکیشن آموزش زبان

4 سلامتی

این یک ویژگی بسیار جالب است که اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo آن را ساخته است.

وقتی زبان جدیدی را مطالعه می کنید اشتباه اجتناب ناپذیر است. و Duolingo برای چنین اشتباهاتی مجازات می شود تا کاربر را مجبور کند برای یادگیری تلاش کند.

کم کردن از سکه هایی که کاربر به دست آورده یک راه حل ساده است. با این حال، Duolingo متفاوت عمل کرده است. هر اشتباه موجب ضعیف شدن سلامت مجازی کاربر می شود و اگر سطح سلامت او به صفر رسیده باشد، کاربر نمیتواند روند آموزش را ادامه دهد و باید ابتدا باید بر روی اشتباهات خود کار کند. وضعیت سلامت با گذشت زمان دوباره احیا می شود.

چنین رویکردی اجازه می دهد تا کاربران در قالب بازی زبان یاد بگیرند. هنگام طراحی یک اپلیکیشن یادگیری رایگان زبان مانند Duolingo در مورد ایجاد gamification یا همان سرگرمی (اگر به یاد داشته باشید، ما گفتیم خیلی مهم است) بیاندیشید.

طراحی اپلیکیشن آموزش زبان

5 گروههای دوستی

ویژگی گروه ها و کلاب های دوستی این است که کاربران را قادر می سازد تا با دیگر طرفداران Duolingo ارتباط برقرار کنند. کاربر می تواند کلاب خود را ایجاد کند یا با استفاده از گزینه "یافتن یک کلاب" به یکی از کلاب های موجود بپیوندد.

بنابراین، با ایجاد یک اپلیکیشن یادگیری زبان، یک پلت فرم برای برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان نیز ساخته شده است.

 

طراحی اپلیکیشن آموزش زبان

 

6 فروشگاه

با ویژگی فروشگاه کاربر سکه های گردآوری شده در طول آموزش را به خرید واقعی تبدیل می کند که به نوعی مربوط به استفاده از Duolingo است. به هر حال، این سکه ها نه تنها می تواند به عنوان پاداش باشند، بلکه می توان آنها را خریداری کرد. اگر می خواهید یک اپلیکیشن یادگیری زبان مانند Duolingo ایجاد کنید و از آن را درآمد کسب کنید، شما باید راه های زیادی برای ایجاد پول در اپلیکیشن داشته باشید. و این کار یکی از آنهاست.

طراحی اپلیکیشن آموزش زبان

نتیجه گیری

همانطور که می دانید، شما باید متخصصان را برای پیاده سازی یک اپلیکیشن آموزش زبان استخدام کنید. در اینجا خلاصه مراحل که باید انجام دهید را شرح می دهیم:

فرمت مناسب اپلیکیشن یادگیری زبان خود را پیدا کنید و به تمام جزئیات فکر کنید.

استخدام توسعه دهندگان. از راهنمایی های همکاران ما برای طراحی اپلیکیشن خود استفاده کنید.

لیستی از الزامات طراحی اپلیکیشن یادگیری زبان را ایجاد کنید. اجازه دهید توسعه دهندگان به شما بگویند که کدامیک از ایده های شما را می توان از لحاظ فنی پیاده سازی کرد و چقدر هزینه دارد.

اهمیت به بازاریابی. در حالی که روند توسعه اپلیکیشن در حال پیشرفت است، درباره کمپین تبلیغاتی خود فکر کنید. قطعا، طراحی یک اپلیکیشن آموزش زبان کافی نیست، وظیفه شما این است که آن را تبلیغ و تبلیغ کنید!

ما امیدواریم که توانسته باشیم جنبه های مختلف طراحی یک اپلیکیشن یادگیری زبان را به خوبی توضیح دهیم. برای ارائه خدمات بیشتر در حوزه طراحی اپلیکیشن اختصاصی با ما در ارتباط باشید

مقالات مرتبط