چگونه یک اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo طراحی کنیم؟ - بخش اول

چگونه یک اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo طراحی کنیم؟ - بخش اول

مدت زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
2,843 بازدید

امروز بسیاری از شرکت ها دارای تعاملات بین المللی هستند و در این بین بسیار مهم است که شما هم بتوانید زبان خارجی خود را حتی زمانیکه در خانه هستید تقویت نمایید. در حالی که بعضی از ما به دنبال راه های یادگیری زبان های جدید هستیم، دیگران تلاش می کنند تا راه حل بهینه ای برای حل این مشکل به ویژه با ایجاد آموزش های همراه و برپایه وب پیدا کنند. خدمات موفق تر از این نوع می تواند منبع درآمد خوبی برای صاحبان آنها باشد. مثال قابل توجه طراحی اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo است.

آیا می خواهید بازار اپلیکیشن های زبان را رهبری کنید و درآمد کسب کنید؟

در این مقاله می خواهیم با هم بررسی کنیم که بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان چگونه کار می کنند. برای توسعه یک اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo، باید عملیات و فرآیندهای چنین اپلیکیشن هایی را درک کنید. پس بیایید آنها را کشف کنیم!

اپلیکیشن Duolingo چیست؟

اپلیکیشن آموزشی Duolingo یک پلت فرم رایگان برای یادگیری زبان و ترجمه crowdsourcing است.

مزیت اصلی که این سرویس ارائه می دهد، یادگیری زبان از پایه می باشد. در این اپلیکیشن برنامه آموزشی آموزشی به فرم سلسله مراتبی سازماندهی شده و به شکل یک درخت دستاوردها ارائه شده است. بعد از یادگیری هر درس کاربر امتیاز بدست می آورد که در نهایت او را از یک سطح به سطح بالاتر حرکت می دهد (البته چنین انتقالی تنها زمانی امکان پذیر است که امتیازات لازم به دست آمده باشد).

چه امکاناتی توسط یک اپلیکیشن آموزش زبان می توان ارائه داد؟

تمرینات آموزشی حداکثر تعداد ممکن از درس های مختلف برای یادگیری کلمات جدید، خواندن و ترجمه متن، درک مطلب، شنیدن و غیره... را ارائه دهید.

محتوای ویدئو برای توسعه یک اپلیکیشن آموزش زبان مشابه Duolingo، باید محتوای ویدئویی مفید ارائه دهید: ویدیو کلیپ، موزیک ویدئو، قطعات فیلم ها، و غیره ... که البته داشتن زیرنویس (و شاید ترجمه) اجباری است!

کتاب ها هیچ لذتی بالاتر از خواندن کتاب از نویسندگان مورد علاقه آن هم متن اصلی کتاب برای دوستداران کتاب وجود ندارد. خصوص اگر متن کتاب با نکات مفید (مانند ترجمه عبارات دشوار) همراه باشد. البته برای دانش آموزان تازه کار این ویژگی مفید نخواهد بود، اما کسانی که می خواهند سطح زبان خود را ارتقاء دهند، از شما سپاسگزار خواهند بود.

چت بات یکی دیگر از ویژگی های مفید در اپلیکیشن های یادگیری زبان مانند Duolingo است. وظیفه ربات پاسخ دادن به سوالات پایه ای کاربران است (بطور مثال تلفظ یک کلمه خاص). علاوه بر این، شما می توانید با استفاده از ربات سطح تلفظ یک عبارت که کاربر آن را ضبط کرده ارزیابی نمایید و در صورت امکان ترجمه کنید. برای این کار، قابلیت ترجمه صوتی را باید پیاده سازی نمایید، که ممکن است منجر به افزایش هزینه پروژه طراحی اپلیکیشن شود. اما چنین رویکردی UX اپلیکیشن آموزش زبان شما را بهبود می بخشد.

چرا یک اپلیکیشن آموزش زبان طراحی کنیم؟

بیایید نگاهی به آمار پلتفرم های آموزشی مانند اپلیکیشن های یادگیری زبان بیندازیم.

داده های بدست آمده از سایت statista.com  نشان می دهد که سرمایه گذاری در اپلیکیشن های یادگیری زبان سودمند است. سوال این است که چرا؟ چه چیزی باعث می شود این سیستم های آموزشی تا این حد محبوب باشند؟

طراحی اپلیکیشن آموزش زبان

 

با طراحی اپلیکیشن آموزش زبان شما به کاربران کمک می کنید تا به طور موثر دانش کسب کنند و شما هم یک منبع درآمد دائمی خواهید یافت!

در اپلیکیشن  Duolingo استفاده از امکانات آن پولی نیست. در عوض، تا سال 2017، Duolingo از یک مدل تجاری مبتنی بر crowdsourcing استفاده می کرد. به عبارت دیگر، دانشجویان برای ترجمه مقالات و رأی دادن به ترجمه ها دعوت می شدند. درخواست های ترجمه از سازمان هایی که برای ترجمه ها پول پرداخت می کردند دریافت می شد.

راهکار مناسب برای طراحی اپلیکیشن های آموزش زبان ارائه نسخه های Light و Pro از اپلیکیشن است. (نسخه دوم شامل قابلیت گسترش یافته می باشد. همانطور که در بسیاری از اپلیکیشن های مشابه Duolingo می بینیم، کاربران اشتراک اپلیکیشن را زمانیکه خدمات شما واقعا کارآمد باشد و هزینه آن زیاد نباشد، می خرند.

کاملا منطقی است که شما پلتفرم خود را رایگان بسازد، اما برخی از ویژگی های جالب را پولی نمایید به طور مثال دسترسی به تمام ویدیوها و کتاب ها، استفاده رایگان از ربات ها و غیره.

تبلیغات درون برنامه ای در اپلیکیشن Duolingo جایگزین کسب درآمد از طریق ترجمه شد.

چگونه یک اپلیکیشن آموزش زبان مانند Duolingo را بسازیم؟

اول از همه، اگر بخواهید یک اپلیکیشن مانند Duolingo را توسعه دهید، باید بدانید که چه بخش هایی را باید در نظر بگیرید.

فرمت مناسب آموزشی برای آموزش زبان، به کاربران خود آزادی عمل بدهید و سعی کنید که همه نیازهای احتمالی آنها را برآورده کنید. برای رسیدن به این هدف باید محتوای آموزشی متنوع داشته باشید (ویدیو، صدا، متن، تصاویر و غیره)

ادغام شبکه های اجتماعی این ویژگی سیستم ثبت نام را ساده کرده و شما را قادر به ادغام داده های کاربر از یک شبکه اجتماعی (مانند FB می کند. بنابراین، کاربر وقت خود را صرف پاسخ دادن به سوالات معمولی در مورد نام، مکان، سن و غیره نمی کند.

سرگرمی آموزش به طور سنتی با خستگی همراه است گرچه نباید خسته کننده باشد! اپلیکیشن های موبایل مدتها طول کشید تا فرآیند یادگیری زبان را به نوعی بازی هیجان انگیز تبدیل کند که سیستم پاداش، انگیزش، پیشرفت و شانس رقابت با دیگر کاربران را داشته باشد. سعی کنید یک عنصر بازی و سرگرمی به اپلیکیشن آموزش زبان خود اضافه نمایید.

فرآیندهای شفاف اطمینان حاصل کنید که خدمات شما برای دانش آموزان با هر سطح دانش زبان مفید خواهد بود. در اپلیکیشن خود راهنمایی ها و توصیه های مفید ارائه دهید، یک chatbot ایجاد کنید و اگر ربات پاسخگو نبود کاربر بتواند با تیم پشتیبانی تماس بگیرد.

طراحی جذاب بسیار مهم است که استفاده از اپلیکیشن یادگیری زبان شما راحت باشد. این به این معنی است که طراحی رابط باید کاربر پسند، تمیز و بدون تکرار جزئیات باشد. این کار تخصص طراحان UI / UX، می باشد.

iOS و Android از آنجا که کاربران مختلف از دستگاه های مختلف استفاده می کنند، شما باید مطمئن شوید که خدمات اپلیکیشن شما در هر دو سیستم عامل iOS و Android درست کار می کند. این کار هزینه های توسعه اپلیکیشن آموزش زبان شما را افزایش می دهد، اما راه دیگری برای رسیدن به موفقیت در آینده ندارید.

ما در مورد امکانات اپلیکیشن های کاربردی یادگیری زبان و نکاتی که مهم هستند صحبت کردیم. اکنون ما قصد داریم ویژگی های Duolingo را به عنوان بررسی کنیم.

مقالات مرتبط