10 نشانه ضعف و خطای شرکت طراحی اپلیکیشن شما که نباید نادیده بگیرید

10 نشانه ضعف و خطای شرکت طراحی اپلیکیشن شما که نباید نادیده بگیرید

مدت زمان تقریبی مطالعه : 8 دقیقه
1,376 بازدید

در نظر بگیرید که شما تصمیم به طراحی اپلیکیشن گرفته اید و یک شرکت طراحی اپلیکیشن و یا یک نفر طراح اپلیکیشن شخصی را پیدا کرده اید و وارد پروسه طراحی و توسعه اپ شده اید. شاید رابطه شما شروع خوبی داشته باشد ولی ممکن است در طول در طول مسیر ارتباطات با شکست مواجه شود، پیشرفت به حالت تعلیق درآمده باشد، یا شاید وضعیت چالش برانگیزی داشته باشد.

تعامل شما با یک شرکت طراحی اپلیکیشن و یا یک نفر طراح اپلیکیشن مستقل یا فریلنسر تفاوتی با کار با یک پیمانکار، فروشنده یا خرده فروش شخص ثالث ندارد. شما باید در جریان پیشرفت کارها قرار بگیرید، رفتار منصفانه با شما داشته باشند و تمام کار باید در موعد مشخص و با کیفیت انجام شود. اما به این دلیل این که اکثر مردم تجربه کمتری در ساخت اپلیکیشن دارند، انتظارات آنها مدام تغییر می کند.

اگر شما یک مورد (یا همه) این 10 علامت هشدار دهنده را تجربه می کنید ممکن است زمان آن رسیده باشد که در انتخاب توسعه دهنده اپلیکیشن و یا شرکت طراحی اپلیکیشن خود تجدید نظر کنید.

1- هیچ فرایندی وجود ندارد

هنگامی که شما با یک توسعه دهنده اپلیکیشن کار می کنید، باید یک فرایند روشن از مراحل کار و نوع ارتباط خود با آنها داشته باشید. این مرحله برنامه ریزی اولیه باید شامل استراتژی، UX و طراحی بصری باشد تا اطمینان حاصل شود که همه در مورد نحوه عملکرد و ظاهر محصول نهایی نظر مشترک دارند. عدم انجام این کار مانند تلاش برای ایجاد یک خانه بدون یک طرح یا تزئین یک اتاق نشیمن بدون صحبت در مورد سبک مورد علاقه شما است.

احتمال کمی وجود دارد که اپلیکیشن شما بدون برنامه ریزی دقیق در اپ استورها موفقیتی بدست بیاورد. برای این کار و ایجاد یک محصول با کیفیت، باید یک چک لیست از منابع و محدودیتهای خودایجاد کرده و در طول فرآیند از آن استفاده نمایید.

2- ارتباط منظم وجود ندارد

شما باید ارتباط منظم و معنی دار با توسعه دهنده اپلیکیشن خود داشته باشید. در آغاز رابطه کاری شما باید تعاملات تقریبا روزانه باشد. همانطور که در بخش فرآیند ذکر شد، در این زمان تیم طراحی اپلیکیشن شما باید به همه بخش های اپلیکیشن اشراف داشته باشد و کلیه استراتژی ها و نقشه راه و همچنین امکانات اپلیکیشن وقابلیت های آن بررسی شوند.

این ارتباطات گسترده بعد از تثبیت پلن و فازهای طراحی اپلیکیشن کمتر خواهد شد. ارتباط باید به طور منظم باقی بماند. بهتر است در اواسط اجرای پروژه جلسه های هفتگی داشته باشید. اگر توسعه دهنده شما این موضوع را قبول نداشته باشد، احتمالا اپلیکیشنی دریافت می کنید که اصلا شبیه آن چیزی که شما انتظار داشتید نیست.

3- هیچ پیگیری در مورد اقدامات درخواستی وجود ندارد

ارتباط منظم تنها بخشی از آنچه شما که شما از توسعه دهنده اپلیکیشن خود انتظار دارید را بخود اختصاص داده است. هر بار که شما ارتباطات داشته باشید، باید صورت جلسه دریافت کنید که تمام مکالمات و مواردمهمی که باید مورد توجه قرار گیرند را شامل شود. این نوع اسناد تضمین می کند که هر کس در مورد آنچه که مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفته است،توافق دارد. برای گام بعدی نیز باید یک تاریخ مشخص شود به طوری که مواردی که باید توسط شما یا توسعه دهنده اپلیکیشن شما انجام شود در آن واضح باشد.

4- هیچ درخواستی برای گرفتن بازخورد از شما وجود ندارد

توسعه دهنده شما ممکن است کارشناس طراحی اپلیکیشن باشد، اما این به این معنا نیست که اطلاعات شما در طراحی اپلیکیشن. مفید نخواهد بود. فلسفه کار این است که شما یکی از کسانی هستید که در زمینه صنعت خود تخصص دارید و مخاطب مورد نظر اپلیکیشن خود را می شناسید. این دانش، همراه با تجربه طراح اپلیکیشن محصول شما را به موفقیت می رساند.

هنگامی که فرایند در حال انجام است، انتظار داشته باشید توسعه دهنده اپلیکیشن شما به طور مداوم از شما اطلاعاتی در مورد چگونگی عملکرد بخشهای اپلیکیشن بخواهد. با توجه به پولی که برای ساخت اپلیکیشن هزینه می کنید، شما مطمئنا می خواهید بازخورد نیز دریافت کنید. این موضوع شبیه خرید یک ماشین است. اگرچه شما دقیقا نمی توانید نمی دانید که موتور خودرو چگونه کار می کند، اما شما می توانید نوع موتور مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین رنگ خودرو و سایر موارد را نظر دهید.

5- هیچ اثری از پیشرفت وجود ندارد

دریافت بازخورد، برقرای ارتباط و تعریف فرآیندها بسیار عالی هستند، اما اگر اپلیکیشن خود را هرگز ندیده اید، این به خاطر آن است که اصلا پیشرفتی در کار نبوده است. این موضوع بستگی به اندازه پروژه و ابعاد اپلیکیشن دارد، و معمولا برای 2-4 هفته اول کار با یک توسعه دهنده، ممکن است قابلیت زیادی قابل مشاهده نباشد. معمولا تا پایان ماه اول، توسعه دهنده میتواند حداقل نسخه آزمایشی را که برای اپلیکیشن وجود دارد، نشان دهد و برخی از ویژگیهای آن  را نمایش دهد.

در ماه دوم باید برنامه های هفتگی ایجاد کنید که می توانید بر روی دستگاه خود نصب کنید و همچنین پیشرفت یا تکمیل ویژگی ها و قابلیت های مختلف را مشاهده کنید. حتی پس از اجرای نسخه اول اپلیکیشن

( v1.0) شما هنوز هم باید روند پیشرفت کار توسط توسعه دهنده اپلیکیشن در خصوص رفع اشکالات، افزودن امکانات جدید و سایر به روزرسانی ها، مشاهده کنید.

6- هیچ توجهی به محدوده تعریف شده کار وجود ندارد

دریافت فایل اپلیکیشن نصب آن به صورت منظم مهم است، زیرا بهترین راه برای این است که از پیشرفت پروژه  و برآورده شدن انتظارات خود اطمینان حاصل کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، تعیین استراتژیک و برنامه ریزی گسترده در ابتدای کار برای تعیین انتظارات و مشخص کردن مراحل طراحی و توسعه نتظارات شما مهم است. شما می توانید به اسناد استراتژی و برنامه ریزی خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که نتظارات بر اساس "طرح های تعریف شده" ساخته می شود و توسعه دهنده آنچه که مشخص شده است را تولید می کند.

مشکل در عملکرد، کندی اپ نشانگر وجود مشکلات بنیادی در اپلیکیشن شما است. اگر شما دائما مشغول دریافت گزارش از مسائل مشابه و یا پیدا کردن مشکلات پی در پی هستید شما ممکن است توسعه دهنده اپلیکیشن خوبی را استخدام نکرده باشید.

7- تعهدی نسبت به مهلت داده شده ندارند

اپلیکیشن ها باید یک تقویم کاری منظم داشته باشند که در آن زمان هایی که می توان بخش های مختلف اپ را تکمیل و نهایی کرد مشخص شده باشد و همچنین یک تاریخ برای تکمیل پروژه نیز مشخص شده باشد. این موضوع برای هر کسی که سعی دارد اپلیکیشن خود را قبل از یک رویداد مهم (به عنوان مثال یک کنفرانس) ارسال کند و یا حتی بخواهد اولین نفری باشد که یک ایده جدید را عرضه می کند، اهمیت دارد. در مجموع، طراحی اپلیکیشن ، به طور متوسط ​​4-6 ماه طول می کشد. در این مدت، مراحل مختلفی باید تعریف شوند و انجام شوند.

شما باید مدارک مربوط به پیشرفت طراحی و توسعه اپلیکیشن خود را مطابق با برنامه ها ومهلت پیشبینی شده دریافت کنید. اگر به این مهلت ها توجه نشود، احتمال دارد که تاریخ تکمیل پروژه نیز به نعویق بیافتد. افازیش زمان اجرای پروژه می تواند هزینه شما را هم بیشتر کند. بسته به پیچیدگی اپلیکیشن، توسعه دهنده اپلیکیشن شما باید قادر به ارائه تاریخ دقیق در فرآیند اجرای پروژه باشد.

8- هیچ دسترسی به مالکیت معنوی وجود ندارد

مستندات، طرح ها یا کدهای پروژه شما، همه این موارد شامل مالکیت معنوی هستند. هنگامی که شما دسترسی به این موارد را ندارید، ارتباط خود را با توسعه دهنده خود در معرض خطر قرار می دهید. توسعه دهنده شما میتواند این موارد را به عنوان اهرمی نگه دارید تا شما را مجبور به انجام پرداخت های اضافی و یا ادامه مشارکت حتی در زمان بروز اختلافات نماید.

9- رفتار حرفه ای دیده نمی شود

فقدان حرفه ای گری فقط مربوط به این نیست که یک توسعه دهنده و طراح اپلیکیشن با ظاهری نامرتب به جلسه بیاید. وقتی که میبینید طراح اپلیکیشن شما برای جلسات آماده نیست، اپلیکیشن شما را جدی نمی گیرد و به طور کلی با شما خیلی عامیانه برخورد می کند.

دقت به مسائل مطرح شده دربالا نشان دهنده رفتار حرفا ای است.

10- ارتباط در سطح انسانی وجود ندارد

حرفه ای بودن به این معنی نیست که رفتارها روباتیک گونه باشد؛ شما می توانید با توسعه دهنده اپلیکیشن خود ارتباط شخصی برقرار کنید. این ممکن است شامل داشتن علایق مشترک، داشتن یک درک فرهنگی مشترک یا فقط علاقه شما به توسعه دهنده به عنوان یک فرد با شخصیت باشد.این نوع ارتباطات می تواند گسترده باشد.

یادداشت نهایی

اگر تصمیم بگیرید که توسعه دهنده و یا طراح اپلیکیشن خود را کنار بگذارید، ممکن است دستیابی به کدهای اپلیکیشن شما به خطر بیافتد و یا ویروسهای خطرنا وارد کدهای شما شوند و کار تبدیل به یک اختلاف قانونی شود. اگر بمانید و ادامه بدهید ممکن است زمان و پولتان را هدر بدهید. تمام این خطرات واقعی هستند، ولی عموما بیشترین آسیب زمانی به پروژه وارد می شود که با یک توسعه دهنده ضعیف پروژه طراحی اپلیکیشن خود را پیش ببرید.

 

مقالات مرتبط