بازاریابی مبتنی بر مکان چیست و چگونه به کسب وکار شما کمک میکند؟

بازاریابی مبتنی بر مکان چیست و چگونه به کسب وکار شما کمک میکند؟

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
3,707 بازدید

بازاریابی مبتنی بر مکان شامل تاکتیک های آنلاین و آفلاین طراحی شده برای کمک به برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بازاریابی بر اساس مکان جغرافیایی مصرف کنندگان است. در قلب بازاریابی مبتنی بر مکان، استفاده از داده های مصرف کننده برای نمایش پیام های مربوط به نام تجاری به یک مخاطب بسیار هدفمند است.
به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک کسب و کار کوچکی را اجرا می کنید که در یک بازار رقابتی بسیار قوی عمل می کند.
در این سناریو، می توانید  از یک تاکتیک بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکان برای ارسال پیشنهاد تخفیف به مصرف کنندگان که به یک منطقه فیزیکی مشخص شده در نزدیکی فروشگاه های رقبای شما وارد می شوند، استفاده کنید.

بازاریابی مبتنی بر مکان فقط برای شرکت های بزرگ محدود نیست، کسب و کارهای کوچک می توانند از این استراتژی بازاریابی قدرتمند برای هدایت مشتریان هدفمند بیشتر به فروشگاه خود استفاده کنند.

بازاریابی مبتنی بر مکان چیست؟

بازاریابی مبتنی بر مکان، همچنین به عنوان geo marketing شناخته می شود، یک مفهوم جدید نیست.

کسب و کارها همیشه ارزش بازاریابی مردم بر اساس مکان آنها را درک کرده است. به سادگی می توان گفت ارزش بازاریابی بسیار زیاد در شناخت مکان مخاطبان است.

فعالیت های geo marketing امروز، پیشرفته تر از برخی از استراتژی های سنتی است. این فنآوری می تواند زمانی را که مشتری وارد فروشگاه می شود شناسایی کند و می تواند پیام های اضافی را برای جلب خرید کالاهای خاص و سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت فراهم کند.
رشد ادغام تلفن همراه، مدیریت داده های بزرگ و اعتماد مصرف کننده به فناوری، همگی در ایجاد بازاریابی مبتنی بر مکان موثرتر بوده است.

چرا شرکت های کوچک از بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می کنند؟

بازاریابی مبتنی بر مکان به طور فزاینده ای محبوب و مقرون به صرفه شده است و این ابزار را به عنوان یک ابزار ارزشمند برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل می کند. دلایل اصلی این که کسب و کارهای کوچک باید از geomarketing استفاده کنند عبارتند از:

به رونق بیشتر کسب و کار شما کمک میکند: هدف هر کمپین بازاریابی باید جذب مشتری بیشتر باشد. بازاریابی مبتنی بر مکان می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را زمانی که مشتریان بیشتر علاقه مند به خرید محصول یا خدمات شما هستند، در مقابل دید آنها قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما مربی تناسب اندام در یک باشگاه ورزشی محلی هستید، مشتریان شما در داخل شهر شما هستند. بنابراین، شما می توانید تبلیغات فیس بوک ایجاد کنید که محدود به افراد در کد پستی خاص خود است - که احتمال احتمال رسیدن به منافع بالقوه را افزایش می دهد.

تقسیم بندی ساده تر می شود: بخش بندی یک فعالیت بازاریابی است که شامل دسته بندی مشتریان بر اساس منافع، فعالیت ها یا ویژگی های مشترک است. محل سکونت یکی از بهترین روش ها برای تقسیم یک گروه است. شما می توانید یک پیام ایجاد کنید که در آن مکان خاص طراحی شده باشد و آن را بیشتر مرتبط با آن مصرف کننده ایجاد کنید.

بازدهی بهتر را فراهم می آورد: بازاریابان خوب کار دقیق انجام می دهند. بنابراین، همیشه باید تلاش خود را برای افزایش بازده سرمایه گذاری با هر فعالیت بازاریابی انجام دهید. جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده های موقعیت مکانی می تواند به شما در ایجاد تبلیغات بیشتر و افزایش بازده دلارهای تبلیغاتی کمک کند.
ایده های بازاریابی مبتنی بر مکان برای شرکت های کوچک

 چگونه می توانید از بازاریابی مبتنی بر مکان برای استفاده در کسب و کارهای کوچک خود استفاده کنید؟

بهینه سازی برای جستجوگرها محلی: به عنوان برای یک کسب و کار کوچک، SEO محلی می تواند احتمال جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما را بهبود بخشد. 
شما می توانید SEO خود را با ایجاد محتوا خاص در وب سایت خود، تشویق مشتریان برای دادن امتیاز پنج ستاره و بهینه سازی برای گوگل کسب و کار را بهبود بخشد.
Geotarget با PPC: تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک است. با این حال، اگر شما با استفاده از اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خاص و گزینه های تقسیم بندی خود را با کمپین PPC خود استفاده نکنید، فرصت زیادی را از دست خواهید داد.

هدف جغرافیایی به شما امکان می دهد مخاطبان را که دسترسی به تبلیغات PPC شما را دارند، فیلتر کنید. این به شما کمک می کند یک گروه خاص را بر اساس مکان خود هدف قرار دهید. بنابراین، کمک به جلوگیری از کلیک های از دست رفته برای افراد خارج از منطقه هدف میکند.

استفاده از برچسب های مکان: سایت های اجتماعی برای استفاده از برچسب ها شناخته شده است. پست های دارای برچسب مکان به سیستم های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و Instagram  برای فیلتر و نمایش دادن محتوای تولید شده توسط کاربر کمک می کنند. برچسب های موقعیت مکانی از GPS تلفن همراه شما استفاده می کند تا به طور دقیق نقطه ای که تصویر یا پست رخ داده است، مشخص نمایند.
اگر میخواهید میزان دیده شدن پستهایتان را افزایش دهید، از برچسبهای مکان استفاده کنید. این امر باعث افزایش احتمال دیده شدن پست های شما زمانی که کاربران در جستجوی عکس های بیشتری بر اساس مکان هستند، می شود.

در جامعه خود فعال باشید: تکنولوژی باعث می شود که شما بتوانید مشتریان خود را براساس مکان تعیین کنید، اما بسیاری از استراتژی های بازاریابی مبتنی بر مکان وجود دارد که نیازی به تکنولوژی مانند فعالیت ندارند. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، یکی از بهترین راه های رشد نام تجاری خود در یک منطقه خاص، ایجاد یک رد پای از طریق فعالیت های اجتماعی و آگاهی اجتماعی است.
در نهایت، بازاریابی موفق ارائه پیام مناسب به مردم در زمان مناسب است. اگر نمیتوانید دقیقا مشخص کنید که مخاطبان مورد نظر شما کدام است، باید بگوییم راه سختی را در پیش دارید.

مقالات مرتبط