مزایای استفاده ازeCRM  به صورت کاربردی نسبت به بازاریابی سنتی

مزایای استفاده ازeCRM به صورت کاربردی نسبت به بازاریابی سنتی

مدت زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
2,046 بازدید

CRM با استفاده از بازاریابی موثر و کارآمد، پایه مشتری مداری سازمان را تقویت می کند. در واقع CRM بعدی جدید در زمینه بازاریابی است که به طور قابل توجهی کسب و کارمان را بهبود می بخشد.

 عملکرد بازاریابی و اجرای آن در ساختار CRM، نتایج مطلوبی را به ارمغان می آورد.امروزه استراتژی های بازاریابی مرتبط با CRM مانند بازاریابی مستقیم، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی پست الکترونیکی و غیره بسیار کار آمد و قابل توجه شده اند. این استراتژی های بازاریابی در مقایسه با شیوه های سنتی بازاریابی امیدوار کننده تر و پاسخگو تر میباشند، زیرا آنها به ارائه عملکردی بالاتر و کسب و کاری موثرتر در بازار به ما کمک می کنند. این ساختارها همچنین به کاهش میزان پاسخگویی و کاهش زمان فیزیکی پرسنل در کمپین های بازاریابی کمک می کنند، هزینه های تبلیغاتی را با توجه به ارزش دارایی های کاهش می دهند و به افزایش سرمایه گذاری های سازمانی کمک می کنند.

استفاده از ecrm  مزایای زیر را به دنبال دارد :

  • هزینه های تبلیغاتی کاهش می یابد؛ ایجاد ارتباط فرد به فرد در فضای مبتنی بر اینترنت موفق ترین حالت تبلیغات است. فراهم کردن محیط ارتباط مجازی جهت به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتریان بهترین مثال در این مورد است که می تواند هزینه های جانبی تبلیغات را کاهش دهد.
  • نرخ حفظ مشتری افزایش می یابد.
  • تمرکز روی مشتریان به خصوص را با استفاده از تمرکز روی نیازهایشان آسانتر می سازد .
  • برای سازمان ها این امکان را فراهم می آورد که بر سر مشتریان بر مبنای خدماتشان رقابت کنند؛ نه بر مبنای قیمت. این دیدگاه باید در سازمان ها وجود داشته باشد که مشتریان هدف نیستند بلکه دارایی هایی هستند که باید تغذیه شده و زیادتر شوند.
  • وفاداری و رضایت مشتریان افزایش می یابد؛ یکی از ابزارهایی که سازمان به منظور افزایش وفاداری مشتریان می تواند به کار گیرد شخصی سازی می باشد. حفظ یک مشتری وفادار در دراز مدت بیشتر از جذب مشتریان جدید سودآور است.
  • زمانی که بین تولید و فروش محصول صرف می شود را کاهش می دهد.
  • ارتباط و تماس با مشتریان را افزایش می دهد و انطباق با نیازهای آنان را بهبود می بخشد . سازمان ها دریافته اند که باید هرچه بیشتر روش ها و کانال هایی را انتخاب کنند که امکان دسترسی آن ها را به بخش های مختلف مشتریان ممکن سازد . در این میان بعضی از آن ها به مدیریت روابط مشتری روی آورده اند و می خواهند بدانند که مشتریانشان چه می خواهند تا بتوانند تولیدات و بازاریابی هایشان را بر مبنای آن انجام دهند. 
  • امکان شناسایی الگوهای مصرف مشتریان که هدف از این امر تعیین پیشنهادهای تکمیلی است که مشتری خواهان آن است.
  • درآمد و سود آوری سازمان افزایش می یابد. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط کاملا مستقیمی بین رضایت مشتری و سود دهی وجود دارد پس مدیران باید سطح رضایت مشتری و عملکرد برنامه های توسعه ای را مدام اندازه گیری کنند و توان سازمان را به فراتر از توقعات مشتریان هدف گذاری شده سوق دهند.
  • فرصت های از دست رفته و هزینه ها را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده است که جذب یک مشتری جدید 6 برابر پر هزینه تر از نگهداری مشتری فعلی است.
  • نام تجاری شرکت ارتقاء می یابد.
  • دانش سازمانی حفظ می شود.
  • دوباره کاری ها کاهش می یابد.
     

مقالات مرتبط