طراحی اپلیکیشن خبری | ویژگی ها و نکاتی که باید رعایت شوند

طراحی اپلیکیشن خبری | ویژگی ها و نکاتی که باید رعایت شوند

مدت زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
1,236 بازدید

برای شروع، یک سوال مهمی که در ذهن شکل میگیردرا مطرح می کنیم. به چه دلیل اپلیکیشن های خبری مشهور هستند؟ طراحی اپلیکیشن خبری یکی از انواع اپلیکیشنهای پرطرفدار است زیرا افراد می خواهند در شرایط مختلف به اخبار جدید و به روز دسترسی داشته باشند و اپلیکیشن های خبری این امکان را فراهم می سازد.

درواقع مردم به روزنامه الکترونیکی علاقه دارند. ویژگی مهم این اپلیکیشن ها این است که حتی می توانند آفلاین نیز کارآمد باشند و شما هرگز با کمبود اخبار مواجه نخواهید شد زیرا مطالب خبری را ذخیره می کنند.

مشتریان می توانند انواع اخبار مورد علاقه خود را پیدا کنند. آنها می توانند محتوای خبر را بر اساس شهر، دسته بندی های خبری مانند سرگرمی ها، بازی ها، مسائل سیاسی و اقتصادی و موارد دیگر را انتخاب کنند. چون این اپلیکیشن های روزنامه در داخل موبایلها ذخیره شده اند، سمشتریان می توانند در هر نقطه ای که نیاز دارند، به اپلیکیشن مراجعه کنند.

اخبار در اپلیکیشن های خبری مرتب به روز رسانی می شود و هر مشتری جدیدترین اخبار را با کمک تنها چند تماس لمسی دریافت میکند. امکان به اشتراک گذاری محتوا در اپلیکیشن خبری مشتریان را قادر می سازند اخبار را در شبکه های اجتماعی محبوب خود به اشتراک بگذارند. طراحی اپلیکیشن خبری اندروید و طراحی اپلیکیشن خبریIOS هردو بسیار پر طرفدار هستند.

نکات برجسته که در طراحی اپلیکیشن خبری و یا طراحی اپلیکیشن روزنامه باید مدنظر قرار گیرند:

شرکت طراحی اپلیکیشن که به خوبی سازماندهی شده باشد نکات اساسی برای برقراری ارتباط با کاربران در همه سطوح را باید بداند تا به مدیران اپلیکیشن اجازه دهد تا با کاربران تعامل داشته باشند.

در اینجا چند مورد مهم که اپلیکیشن های خبری ارائه می دهند را شرح می دهیم:

UI هوشمند و جذاب:

یکی از بخشهای حیاتی در طراحی اپلیکیشنهای خبری، طراحی گرافیکی و قالب آن می باشد. اپلیکیشن خبری باید یک UI منظم و ساختار یافته داشته باشد. طراحیUI مناسببرای اپلیکیشن خبری کمک می کند تا اخبار به بهترین شکل دسته بندی شده و نمایش داده شوند. این عامل نقش مهمی در موفقیت پروژه طراحی اپلیکیشنهای خبری iOS و اندروید دارد.

مشتریان می توانند مطالب و محتوا را طبق علایق خود مرتب سازند:

امکان ایجاد دستهبندی دلخواه از خبرها برای کاربران بسیار جذاب است و باعث جلب نظر آنها می شود. هدف این کار این است که افراد مختلف با سلیقه و احساسات مختلف را به یکدیگر متصل سازد. در نتیجه، مشتریان می توانند اخباری را که برای آنها مناسب است را مشاهده کنند و مواردی را که دوست ندارند را اصلا نبینند.

امکان انتخاب نحوه نمایش متون:

وقت آن است که از تجربه کاربر مراقبت کنید. یکی از راه های ایجاد تعامل بین خواننده و اپلیکیشن شما به این است که اجازه دهید کاربر تنظیمات سفارشی خود را انجام دهند

خوانندگان باید بتوانند فونت محتوای صفحه نمایش را تغییر دهند و بزرگنمایی کنند. هدف پشت آن کمک به درک خلاصه خبر و خواندن آسان آن بدون نیاز به جمع کردن چشمها است. همچنین به کاربرانی که مشکل ضعف بینایی دارند کمک می کند تا از اپلیکیشن خبری استفاده کنند و بدلیل کوچک بودن فونت خبرها آن ها را از دست ندهیم.   

دسترسی آفلاین به اخبار:

محتوای خبری زمانی که اپلیکیشن به اینترنت وصل است در حافظه دانلود و ذخیره شده است. در نتیجه هنگامی که اینترنت وجود ندارد، می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در واقع این امکان دسترسی مجانی به اخبار را ارائه می دهد.

به اشتراک گذاشتن مطالب خبری:

چنین عنصری مشتریان را قادر می سازد تا آنچه را که در اپلیکیشن می خوانند به اشتراک بگذارند. آنها می توانند در کانال های مختلف شبکه اجتماعی کار کنند. این کار کاربران اپلیکیشن را گسترش می دهد زیرا آنهارا تبدیل به تبلیغ کنندگان اپلیکیشن شما می نماید.

داشتن CMS کارآمد:

در طراحی اپلیکیشن خبری شما همچنین نیاز به یک CMS کامل برای مدیریت محتوا و اخبار خواهید داشت. داشتن CMS روان و حرفه ای در یک اپلیکیشن خبری، کارانتشار اخبار را تسهیل می کند و بهبود می بخشد.

ورود و عضویت اعضا

یک اپلیکیشن بدون این ویژگی، تقریبا غیر قابل تصور است و اپلیکیشن اخبار نیز استثنا نیست. ما به شما توصیه می کنیم به چند گزینه برای ثبت نام فکر کنید تا بتوانید تمام تنظیمات کاربری را در نظر بگیرید. بطور مثال، فرصت ثبت نام با استفاده از ...

  • شماره تلفن؛
  • شبکه های اجتماعی؛
  • حساب کاربری گوگل؛
  • پست الکترونیک.

ذخیره کردن مقالات و اخبار

این ویژگی که امکان ذخیره مقالات خبری مورد علاقه را فراهم می کند بسیار مفید است. کاربران واقعا از این که این امکان را در اختیار آنها قرار می دهید از شما قدردانی خواهند کرد.

جستجو اخبار

اگر می خواهید بدانید که چه نوع اپلیکیشن خبری مورد تأیید کاربران است و انها آن را تأیید می کنند، کافیست ویژگی جستجوی اخبار را در اپلیکیشن خبری خود ارائه دهید. اجازه دهید آنها خودشان آنچه را که علاقه مند هستند پیدا کنند.

استفاده از اینفوگرافیک ها

استفاده از اینفوگرافیکها یک راه محبوب و راحت برای انتقال اطلاعات است. با اینفوگرافیک ها شما اخبار را به صورت گرافیکی میخوانید. این کار ادراک خبر توسط خواننده را تسهیل می کند.

اخبار ویدئویی

به تازگی، اخبار ویدیویی محبوبیت باورنکردنی به دست آورده است. بنابراین، هر کس که می خواهد یک اپلیکیشن خبری با محتوا با کیفیت عالی داشته باشد، باید از یک منبع ویدئویی استفاده کند. شما می توانید اخبار منظم را به فیلم های کوتاه تبدیل کنید ویا از ویدئوهای آماده با موضوعات مختلف مانند بحث های سیاسی، ورزشیو غیره ... استفاده نمایید.

اخبار صوتی

مردم همیشه فرصتی برای خواندن مقالات یا تماشای فیلم ها مثلا در هنگام رانندگی میکنند ندارند. در این موارد، رانندگان معمولا به رادیو یا موسیقی گوش می دهند. بنابراین، اخبار به فرمت های صوتی تبدیل شده و که امکان پخش آفلاین نیز داشته باشند میتواند طرفداران زیادی در میان کاربران داشته باشد. چرا با موسیقی و خدمات رادیویی رقابت نمی کنید؟

VR

البته این ویژگی یکی از گران ترین هاست. متأسفانه، اگر شما قصد طراحی اپلیکیشن اخبار را با ایجاد یک مدل MVP دارید، باید اعلام کنیم که نیاز بودجه بیشتری خواهید داشت. می توانید این امکان را در برنامه ریزی آینده اپلیکیشن خودقراردهید. کاربران قطعا از این که فرصت این را داشته باشند که در کنارخواندن اخبار و تماشای ویدئو، در صحنه حادثه (طوفان، تظاهرات و ...) حضور داشته باشند لذت خواهند برد. زیرا بدون اینکه در معرض خطر قرار گیرند می توانند آن را تجربه کنند. این امکان واقعا تجربه کاربری را بهبود خواهد بخشید.

کلام آخر

اگر شما علاقه مند به اطراحی اپلیکیشن خبری می باشید که می تواند منبع قابل اعتماد درآمد پایدار باشد، ابتدا باید پیمانکار مناسب را انتخاب کنید. ما خوشحالیم که خدمات طراحی اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار شما را ارائه می دهیم، توسعه اپلیکیشن های iPhone و Android یکی از فعالیت های ما است. ما تجربه زیادی داریم و می توانیم موثرترین راه حل ها برای کسب و کار شما را تضمین کنیم.

ما می دانیم که چگونه می توان یک اپلیکیشن خبری را ایجاد کرد که حداکثر سود خود را به صاحب آن برساند. اگر شما نیاز به توسعه نرم افزار خبره واجد شرایط دارید، با تیم راهکار پویا تماس بگیرید و در نهایت افق های جدیدی را برای کسب و کارتان خواهید دید که سود قابل توجهی برایتان خواهید داشت.

مقالات مرتبط