باشگاه مشتریان چیست و چه سودی برای کسب و کار من دارد؟

باشگاه مشتریان چیست و چه سودی برای کسب و کار من دارد؟

مدت زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
2,092 بازدید

هممون میدونیم که مشتری ها سرمایه اصلی هر کسب و کاری هستن. به همین دلیلم یکی از چالش های بزرگ کسب و کارها جذب و حفظ این مشتری هاست. برای این کار تو دنیای تجارت روش های زیادی هست.

 داده ها نشون میدن مشتریانی که بخشی از باشگاه مشتریان یک برند هستند 67 درصد بیشتر هزینه می کنن. هرچه مشتریان از امتیازات باشگاه مشتریان لذت ببرن ، احتمال اینکه به برند ما وفادار بمونن ، بیشتر میشه.

شما به کمک یک باشگاه مشتری با تخفیفات و امتیازاتی که در نظر میگیرید انگیزه مشتری رو برای خرید دوباره از برندتون رو بیشترمیکنید. پاداش دادن به مشتری به دلیل وفاداری و تعامل مکرر با برند شما می تونه باعث شه مشتریان احساس ارزشمندی کنن ، همچنین برند شما رو از سایر رقبا متمایز میکنه.

به این نکته توجه کنید که باشگاه مشتریان استراتژی های کوتاه مدت حفظ مشتری نیستن بلکه با انتخاب روش های درست در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود.

 

چند نمونه از امتیازاتی که برندها برای مشتریانشون در نظر میگیرن:

  • اطلاع قبلی / دسترسی زودهنگام به محصولات جدید
  • کالاهای رایگان یا خدمات پیشرفته
  • خدمات ویژه ، مانند حمل و نقل رایگان یا سریع
  • تخفیف فقط برای اعضا

 

حالا مشتری ها چجوری از این امتیازات با خبر میشن ؟

معمولا مشتری ها موقع ثبت نام اطلاعاتی مثل ایمیل یا شماره تماس خودشون رو وارد میکنن که به کمک همین اطلاعات میتونیم مشتری ها رو از طرح های مختلف با خبر کنیم.

 

مزایای برنامه های باشگاه مشتریان

  • پس انداز بیشتر: بیشتر تمرکز باشگاه مشتری روی حفظ مشتریه که به مراتب هزینه کمتری داره نسبت به جذب مشتری جدید.
  • به مشتری احساس قدردانی میدهد: یک برنامه وفاداری شخصی و جامع باعث میشه مشتری ها ارتباط عاطفی با برند شما پیدا کنن و در صورت بروز اتفاقات ناگوار باعث میشه مشتری صبر بیشتری داشته باشه.
  • افزایش فروش و درآمد: با شخصی سازی تجربه خرید مصرف کننده از طریق داده های جمع آوری شده، می تونید پیشنهادهای بهتری به مشتری های خودتون ارائه بدین، در نتیجه احتمال خرید محصولات پیشنهادی توسط مشتری ها بیشتر میشه.
  • وفاداری را از طریق تعامل اندازه گیری کنید: داده های یک برنامه باشگاه مشریان به شما این امکان رو میده که تجزیه و تحلیل ها رو بررسی کنید، گزارشات را مشاهده کنید و وفاداری مشتری را در میزان خرید اندازه گیری کنید. معیارهای مهمی مثل: تعامل مشتری با برنامه، نرخ تکرار خرید مشتری را اندازه بگیرید.
  • یک برنامه خوب به تنهایی کافی است: شاید پیدا کردن برنامه ای که پاسخگوی نیازهای شما باشه کمی زمانبر باشه ولی یک برنامه کامل و مطابق نیازهای شما سود به مراتب بیشتری به همراه داره.
  • جذب مشتری جدید: یک برنامه باشگاه مشتریان خوب می تونه از چند طریق مشتری جدید رو جذب کنه. اول، اگر برای ثبت نام امتیاز یا تخفیف بدین، به طور خودکار میتونید مشتری های جدیدی را به لیست خود اضافه کنید، چون معمولا مشتری ها خرید با تخفیف رو دوست دارن. در همین حال، اگر مشتری یک برنامه وفاداری با تخفیف و پاداش خوب ببینه ، به احتمال زیاد برند شما را امتحان می کنه.

 

نتیجه گیری

تو این مقاله درباره باشگاه مشتریان صحبت کردیم. یک برنامه باشگاه مشتریان روش های زیادی برای حفظ و جذب مشتری ها به همراه داره، مثل ارائه کد تخفیف برای کاربری که تازه در سایت ثبت نام کرده، ارسال رایگان از یه سقف خرید به بعد و ... که کسب و کارها میتونن بسته به نوع مخاطبشون از این روش ها استفاده کنن.

همچنین چندتا از مهم ترین مزیت های باشگاه مشتریان رو گفتیم مثل: پس انداز بیشتر، افزایش فروش و درآمد و ... .

 

مقالات مرتبط