بهترین ابزارهای انیمیشن UI برای برنامه های iOS و Android - قسمت سوم

بهترین ابزارهای انیمیشن UI برای برنامه های iOS و Android - قسمت سوم

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
2,045 بازدید

4- اثرات حرکت

Motion Effects یک فناوری است که به اجرای یک اختلاف منظر کمک می کند (مانند موردی که هنگام چرخاندن تلفن در صفحه اصلی به آن می رسیم). این نوع انیمیشن ها در صورت نیاز به رابط کاربری که به تغییرات در جهت یابی تلفن پاسخ دهند ، راه حل مناسبی هستند.

اثر دوگانه

اگر می خواهید حداکثر اثر را بدست آورید ، باید از این 2 فناوری در کنار هم استفاده کنید.

استفاده همزمان از هر دو ابزار امکان تماس با برنامه را در سطحی عمیق تر به شما امکان می دهد: آنها می توانند ببینند که چگونه رابط بطور طبیعی و سریع به اقدامات خود واکنش نشان می دهد.

استفاده همزمان از این ابزارهای انیمیشن برای iOS به شما کمک می کند تا:

  • اعمال نفوذ گرانش؛
  • مرزهایی را برای عناصری تنظیم کنیم که می خواهیم آنها را تحریک کنیم و برخورد بین آنها را پردازش کنیم.
  • پردازش اعلان ها هنگام برخورد اشیاء با یکدیگر.
  • خواص عناصری از قبیل ارتجاع برخورد ، اصطکاک کشویی ، تراکم را تنظیم کنید (هنگام اجرای اثر حرکت بر شتاب اثر می گذارد) ، مقاومت و غیره.

ابزارهای انیمیشن UI Android

و حالا بیایید در مورد برنامه های انیمیشن برای اندروید صحبت کنیم.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، Google ابزارهای مفیدی برای پیاده سازی انواع مختلف انیمیشن ارائه می دهد.

  1. حرکات ساده بسیاری از انیمیشن های رابط کاربری مبتنی بر جلوه های ساده مانند حرکت ، مقیاس گذاری ، چرخش و غیره است.
  2. انتقال. همچنین شایسته است هنگام جابجایی صفحه نمایش ، که از نسخه 5 اندروید در دسترس قرار گرفت ، به انیمیشن ها توجه کنید. برای ایجاد انتقال زیبا و صاف در صفحه نمایش ، از ابزارهای ویژه استفاده کنید .
  3. اثرات فیزیکی. علاوه بر این ، کتابخانه پشتیبانی از اندروید فرصت های جالبی را برای ایجاد انیمیشن ها با فیزیک ابتدایی ارائه می دهد.

1- Lottie

Lottie یک کتابخانه منبع باز است که توسط بچه های Airbnb ساخته شده است. این کتابخانه طراحی شده است که انیمیشن Adobe After Effects را تجزیه کند و آن را از طریق تلفن ارائه دهد. انیمیشن ها در پرونده های JSON که از After Effects صادر می شوند ، ذخیره می شوند.

مزیت اصلی Lottie پشتیبانی از بسیاری از ویژگی های After Effects است که اگر بخواهید برای اندروید برنامه های انیمیشن بسازید ، چیز خوبی است.

استفاده از انیمیشن در برنامه

انیمیشن های Lottie قبلاً در برنامه های Airbnb استفاده می شدند:

انواع انیمیشن برای برنامه های تلفن همراه

2- بازگرداندن(Rebound)

Rebound یکی دیگر از کتابخانه های عالی است که توسط توسعه دهندگان فیس بوک به زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است.

Rebound اجازه می دهد تا انیمیشن های شگفت انگیز ایجاد کنید. Android ابزارهایی را برای دستیابی به همان هدف ارائه می دهد ، اما جلوه آن بسیار ساده است.

Rebound اجرای انیمیشن های واقع بینانه را برای برنامه ها امکان پذیر می کند. این عناصر متحرک پیروی از قوانین فیزیک به نظر می رسد که تحت تأثیر نیروی خاصی است.

3- RippleEffect

کتابخانه RippleEffect همچنین سزاوار توجه شماست. ذات آن با این نام مطابقت دارد: برای ایجاد یک اثر موج دار زیبا طراحی شده است.

ابزار انیمیشن برای iOS

RippleEffect به شما کمک می کند تا تعامل با برنامه دیدنی تر و چشمگیر تری داشته باشید. بنابراین ، شما تجربه کاربر را بهبود می بخشید.

شخصی سازی این کتابخانه آسان است ، به این معنی که برای تطبیق آن با پروژه خود مشکلی نخواهید داشت.

البته ، این 3 کتابخانه فقط بخش کوچکی از یک لیست عظیم هستند که دائما در حال گسترش است. شما می توانید آنچه برای شما جالب به نظر می رسد را آزاد کنید. 

نحوه انتخاب ابزارهای مناسب انیمیشن

برای انتخاب ابزار مناسب برای ساخت انیمیشن ها ، باید عوامل مؤثر در نتیجه نهایی را روشن کنیم:

  • الزامات روشن هنگام توصیف ایده خود از انیمیشن رابط به توسعه دهندگان ، از کلمات صرفه جویی نکنید. آنها باید درک کنند که در پایان می خواهید چه چیزی را بدست آورید. چنین درک می تواند باعث صرفه جویی در وقت ، تلاش و در نتیجه پول زیادی شود.
  • پیچیدگی طراحی انیمیشن. هرچه انیمیشن پیچیده تر باشد ، برای اجرای آن باید تلاش بیشتری انجام شود.
  • بسیار مهم است که تعیین کنید کدام مدل از انیمیشن ها اجرای مناسبتری در پرونده شما ایجاد می کند. ایجاد برخی از انیمیشن ها برای برنامه ها بر اساس کتابخانه های موجود آسانتر ، سریعتر و اقتصادی تر است. با این حال ، اگر ایده شما بسیار خاص است ، راه حل های سفارشی باید انتخاب شما باشد.
  • البته شما باید منابع وقت و پول خود را تحلیل کنید. چقدر وقت و پول حاضرید برای پروژه هزینه کنید؟

نتیجه گیری

ما اصول اصلی انیمیشن را توضیح داده ایم و در مورد بهترین راه های استفاده از انیمیشن در برنامه بحث کرده ایم. حالا بیایید خلاصه کنیم:

  • انیمیشن را کاربردی کنید. انیمیشن های رابط باید به بهبود تعامل کاربر کمک کنند. 
  • عناصری را انتخاب کنید که برای تحریک کردن مناسب باشند. البته در صورت تمایل می توانید هر کاری کنید از جمله پیش زمینه برنامه. اما آیا این معنی دارد؟
  • عناصر پرقدرت منابع را تحریک نکنید. چنین جلوه هایی از انیمیشن ها باعث کاهش چشمگیر برنامه شما می شوند و این تأثیر بدی بر تجربه کاربر دارد.
  • انیمیشن را ارائه دهید.اگر علاوه بر برنامه دارای سایتی هستید ، انیمیشن را نیز در وب قرار دهید.

اگر می خواهید یک انیمیشن جدید طراحی کنید ، ما برای کمک به شما آماده هستیم! طراحان ما یک مفهوم عالی را ایجاد می کنند و توسعه دهندگان این ایده را زنده می کنند.

مقالات مرتبط