21 مشخصه برای داشتن یک اپلیکیشن موبایل موفق - قسمت دوم

21 مشخصه برای داشتن یک اپلیکیشن موبایل موفق - قسمت دوم

مدت زمان تقریبی مطالعه : 7 دقیقه
924 بازدید

پیگیری رویداد

این معیار مهم موبایل تجربه و کاربرد مشتری شما را در برنامه ارزیابی می کند. هنگام تلاش برای بهبود عملکرد برنامه خود ، سعی کنید دقیقاً کاری را انجام دهید که کاربران انجام می دهند.

نرخ نگهداری

انتظار نداشته باشید که هر کاربری که وارد اپلیکیشن شما می شود بسیار درگیر شود ، با این حال ، این افراد ممکن است در صورت نیاز از برنامه شما کمک بگیرند.

یک ایده ی عالی این است که هر ماه و هر سال عقاید کاربران خود را دنبال کنید. به آنها بگویید جدیدترین نسخه برنامه را اجرا می کنید و ببینید مخاطب چگونه از این نوآوری ها قدردانی می کند.

پس از بحث در مورد معیارهای اصلی برنامه برای مشارکت ، به دسته زیر می پردازیم.

رضایت

جذب و درگیر کردن مشتری به اپلیکیشن بسیار مهم است. برای تبدیل کاربران به مشتریان خود ، باید آنها را با برنامه ای که از آن استفاده می کنند خوشحال کنید.

KPI های ذکر شده زیر ، به شما کمک می کند تا سطح رضایت کاربران را دریابید و مردم را به استفاده بیشتر از برنامه خود ترغیب کند.

NPS (امتیاز ویژه تبلیغ)

پدیده امتیاز ویژه تبلیغ نوعی موفقیت ویروسی است. این معیار تجاری خاص این احتمال را دارد که شخصی که از خدمات شما استفاده می کند و آن را به اعضای خانواده و دوستان خود ارجاع می دهد.

مطمئناً ، هر سازنده برنامه آرزو دارد NPS را تا حد ممکن حفظ کند. مدیریت خیلی دشوار نیست - توجه کنید که کاربران در برنامه شما به چه معیارهایی اهمیت داده و برایشان اولویت دارد.

بررسی فروشگاه برنامه

منطقی نیست که این حقیقت را رد کنیم که بررسی ها ، نظرات و رتبه بندی های مشتریان تاثیری در تعداد نصب ها نداشته باشد. این اتفاق می افتد از آنجا که نصب کنندگان بالقوه ترجیح می دهند از طریق کامنت بررسی کنند تا بفهمند مشتری های دیگر از ویژگی های برنامه راضی هستند یا نه.

بازخورد در برنامه

بازخورد مشتری مشابه بررسی ها است ، با این حال ، گزینه اول جزئیات ارزشمندی را به عنوان یک مالک و نه به همه ی مردم ارائه می دهد.

مشتریان بالقوه چنین اظهاراتی را در برنامه مشاهده نخواهند کرد ، اما شما - اگر این نظرات را جدی بگیرید - می توانید منابع آنلاین را تنظیم کنید تا بهتر شود.

آیا به گرفتن بازخورد علاقه دارید؟ می توانید دوباره از مخاطبان خود درخواست کمک کنید - برای یافتن نظراتشان برای آنها اعلان بفرستید. سپس ، کاربران می دانند که به آنها اهمیت می دهید.

زمان پاسخگویی پشتیبانی

این یک معیار برای ضبط سطح رضایت مشتری می باشد. در حین اندازه گیری چنین معیاری ، شما یک ابزار برای بهبود تجربه کاربران دریافت می کنید.

برای بهبود عملکرد برنامه ، وظیفه شما انجام تجزیه و تحلیل روش های پشتیبانی مشتری می باشد.

کارایی

پیشرفت مداوم برای به روز ماندن یک برنامه الزامی است.

علائم زیر به شما در رسیدن به یک برنامه دلخواه کمک می کند.

-تعداد سقوط برنامه:

این نشان می دهد که چند بار برنامه خراب می شود ، بنابراین دارندگان برنامه دقیقاً موضوع برنامه خود را مشخص می کنند.

کارمندان پشتیبانی باید ضمن ردیابی آن نواقص فنی ، تعهد داشته باشند تا مشکلات احتمالی که کاربران هنگام استفاده از یک سایت یا اپلیکیشن با آن روبرو هستند را برطرف سازند. موارد ذکر شده همچنین می تواند منجر به از بین رفتن داده ها شود ، بنابراین این یک کار بزرگ است.

بعضاً ، چنین معیار مهم برنامه موبایل ، جزئیات بسیار عمیق تری را ارائه می دهد ، مثلاً خرابی برنامه ، در اثر بروزرسانی و غیره رخ داده است.

 

تعداد پیگیری خرابی برنامه

Google Analytics در خدمت شماست تا به شما در تهیه گزارشی برای دستیابی به داده ها در سطح خرابی شما کمک کند.

-سرعت:

بارگذاری سریع بسیار مهم است ، زیرا باعث می شود کاربران شما بیشتر درگیر شوند ، و برعکس بارگذاری طولانی باعث می شود مشتریانی را ترغیب به ترک و یا حذف برنامه شما کند.

و اکنون با معیارهای سودآوری ادامه خواهیم داد.

درآمد

در اینجا به جالب ترین انواع معیارها می رسیم ، مواردی که به شما در تولید سود کمک می کند. برای ردیابی آنها ، به این معیارها نگاهی بیندازید.

-درآمد کل:

انگیزه اصلی شما برای تهیه یک برنامه آنلاین چیست؟ آیا میل به کسب درآمد دارید؟

با نظارت بر درآمد خود ، موفقیت برنامه را اندازه می گیرید تا بفهمید که آیا به مطلوب رسیده اید یا خیر. اما چگونه می توان فهمید که شما باید چه میزان درآمدی را برای اثبات موفقیت خود داشته باشید؟

اول از همه ، شما باید آنچه را که انتظار دارید دریافت کنید تعیین کنید و هدف شما قابل دستیابی است. بگذارید بگوییم ، در 3 ماه یا 6 ماه انتظارات سال آینده را تعیین کنید. پیگیری درآمد شما راهی است برای تعریف اینکه آیا سطح درآمد هفتگی و ماهانه شما را به سمت اهداف تعیین شده سوق می دهد.

آیا به افزایش درآمد علاقه دارید؟ منابع درآمد خود را - مثلاً خرید درون برنامه ای ، تبلیغات ، اشتراک و غیره را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام یک از آنها بیشترین سود را کسب می کند ، و تلاش ها و منابع خود را روی آن ها متمرکز کنید.

اگر برخی از آن جریانات سودآور نیستند ، شاید نباید وقت خود را روی آنها هدر دهید. یا برای سودآوری بیشتر آنها ، باید آنها را نوآوری کنید.

 

-میانگین درآمد ​​برای هر کاربر:

برای ارزیابی اینکه آیا به اهداف درآمدی ، اهداف هفتگی ، ماهانه یا سالانه دست می یابید ARPU وجود دارد. به زبان ساده ، ARPU نشان دهنده میانگین درآمد حاصل از مشتریان ​​شما است.

از طرف دیگر ، چنین پارامتری قادر به پیش بینی کل درآمدی نیست که یک کاربر احتمالاً می تواند در مدت زمان زندگی برای شرکت شما ایجاد کند.

 

بازده سرمایه گذاری (ROI)

مقداری از پولی که در حین تهیه و ترویج یک بستر صرف شده است را دریافت می کنید ، به اصطلاح ، بازگشت می کند.

هنگام کار در بخش موبایل ، جمع آوری ROI برای موفقیت برند شما مهم است. ROI می گوید که آیا نتایج مورد نظر را دریافت می کنید یا خیر.

مقدار طول عمر (LTV)

نکته آخر اینکه ویژگی ذکر شده نشانگر اندازه گیری سودآوری برای نظارت بر سطح درآمدها است. ما در مورد پارامتر مالی یک برنامه خاص و ارزش هر فردی که در طول زندگی خود از راه حل استفاده می کند صحبت می کنیم.

LTV قادر است در شاخه های مختلف رشد ( در صورت وجود) را منعکس کند.

پارامتر داده شده نشان می دهد که برای سرمایه گذاری بیشتر مردم و برای جذب هر چه بیشتر آنها، درآمد ایجاد می کنند.

کارآفرینان آینده نگر همیشه به یاد داشته باشند ، یک راه حل ، خواستار حل مشکلات کاربران و سودآوری برای صاحبان آن ، ایجاد مشارکت شدید و تجربیات شخصی می باشد.

با این حال ، تمام معیارهای ذکر شده به نظر نمی رسد که برای پرونده تجاری شما قابل استفاده و مفید باشند. بنابراین ، آنچه می خواهید هنگام نظارت بر این شاخص ها بدست آورید ، درک کنید. یادگیری استانداردها و الزامات قبل از پایین آمدن در نظرسنجی ها بسیار مهم است.

مقالات مرتبط