21 مشخصه برای داشتن یک اپلیکیشن موبایل موفق - قسمت اول

21 مشخصه برای داشتن یک اپلیکیشن موبایل موفق - قسمت اول

مدت زمان تقریبی مطالعه : 8 دقیقه
931 بازدید

سیستم عامل های تلفن همراه با اهداف مختلفی کار می کنند - کسب درآمد ، ارتباط با مردم ، افزایش آگاهی از برند ، فروش اقلام ، خدمات و موارد دیگر.

ما می خواهیم مهمترین معیارهای برنامه را با شما به اشتراک بگذاریم که هر شرکت بهتر است ردیابی کند تا نرم افزار خود را سالم ، قوی و موفق نگه دارد. نظارت بر نتایج به کارآفرینان کمک می کند تا مشتریها را بهتر درک کنند ، عملکرد خدمات را تقویت کنند و در مراحل مختلف طول عمر برنامه ها باعث افزایش نگهداری شوند.

ما در مورد معیارها برای سنجش میزان اشتغال ، رضایت ، عملکرد و نشانه های درآمد بحث خواهیم کرد. 

استفاده از اپلیکیشن

آیا می دانید از نظر آماری 25٪ از کل برنامه های نصب شده فقط یک بار استفاده می شوند؟

رقابت امروز دشوار است ، بنابراین ، پیگیری معیارهای استفاده و تعامل برای تحقق نحوه ارتباط مخاطبان شما با یک بستر ، و چگونگی تشویق افراد به استفاده بیشتر از برنامه های شما بسیار مهم است.

بیایید بررسی کنیم که چه معیارهای مهم برای اندازه گیری میزان مشارکت کاربران است که باید در نظر داشته باشید.

تعداد نصب

نصب های برنامه ، معیار قابل اعتمادی برای اندازه گیری موفقیت برنامه است. 

به دست آوردن تعداد نصب زیاد به این معنی است که زمان آن است که از ابزارهای بازاریابی خود برای تعریف موارد مهم خاص استفاده کنید.

برای بهتر کردن معیارهای برنامه خود برای مشارکت ، نگاهی دقیق تر به نام سیستم عامل ، خصوصیات ، نماد برنامه ، اصطلاحات کلیدی و موارد مشابه خود بیندازید. به خاطر داشته باشید ، الگوریتم های App Store از معیارهای Google Play منحرف می شوند ، بنابراین مطابق آن اقدام کنید.

کاربران فعال

نکته جالب: همه افرادی که اپلیکیشن شما را نصب کرده اند به یک کاربر فعال تبدیل می شوند. اعتقاد بر این است که کاربران فعال افرادی هستند که به طور مداوم برنامه را باز می کنند و بطور منظم با آن درگیر می شوند.

خوب ، چگونه می توان شناسایی کرد که آیا کاربر کاربر فعال است یا نه؟ این مربوط به ابزارهای تحلیلی است که شما تصمیم به استفاده از آن دارید.

Google Analytics ادعا می کند اگر فرد در طی سی روز گذشته یک سرویس تنظیم کرده و از آن استفاده کند ، یک کاربر فعال است.

معیار مورد نظر می تواند به دو زیر گروه طبقه بندی شود: کاربران فعال روزانه و کاربران فعال ماهانه.

کاربران فعال روزانه یا به عبارت ساده DAU به تعداد مشتریانی که از برنامه ی شما لذت می برند و حداقل یک بار در روز  به آن مراجعه می کنند. و ، کاربران فعال ماهانه ، به طور خلاصه ، MAU ، تعداد مشتریانی را که حداقل یک بار در ماه از برنامه شما استفاده می کنند.

پیگیری کاربران فعال

در اینجا مثال Google Analytics است.

همانطور که در این نمودار می بینید ، می توانید صفحه را فیلتر کنید تا میزان بازدیدکنندگان را که در یک دوره زمانی خاص از اپلیکیشن یا سایت استفاده کرده اند ، مشاهده کنید.

مدت زمان استفاده

شما باید مدت زمان استفاده را یکی از مهمترین معیارهای برنامه برای ردیابی در نظر بگیرید. معیار زمانی که شخص برای استفاده از برنامه ای آن را باز می کند .

بنابراین ، شما به راحتی می توانید به افراد خود انگیزه دهید تا بیشتر از سایت و اپلیکیشن شما استفاده کنند.

بیایید بگوییم ، کاربران تلفن های همراه فاصله زمانی طولانی تری برای استفاده از برنامه در مقایسه با کاربران رایانه سپری میکنند. این بدان معنی است که شما باید ویژگی های خاص برنامه تلفن همراه خود را تنظیم کنید - مانند صفحه نمایش ، پیمایش ، و غیره - برای تشویق مشتریان خود که بیشتر اوقات از تلفن همراه استفاده کنند.

شاید زمان آن رسیده باشد که یک سیستم اطلاع رسانی (push notification) را به عنوان بخشی از تکنیک های نگهداری خود بگنجانید. با چنین اقدامی می توانید ارتباطات جذاب تری با کاربران خود ایجاد کنید.

 

میانگین زمان ​​استفاده

معیار تجاری ذکر شده می تواند برای ارزیابی گرایش های کاربردی کاربرد داشته باشد تا ببیند گروه خاصی از مشتری ها مدام از خدمات شما در یک دوره پایدار استفاده می کنند یا خیر.

چرا به این جزئیات احتیاج دارید؟ با داشتن چنین اطلاعاتی می توانید برنامه های دیگری را برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتری خود برنامه ریزی کنید. از چنین منظری ، این معیار برای تعامل بسیار ارزشمند است.

 

میانگین مدت زمان استفاده در هر روز برای کاربران فعال (DAU)

با استفاده از معیار سرویس تلفن همراه ، مشخص شده است که کاربر فعال از برنامه شما چقدر لذت می برد ، بنابراین یک معیار دیگر برای اندازه گیری موفقیت شما وجود دارد. با این حال ، میزان مشارکت مورد نظر فقط در چند بازار قابل استفاده است ، به عنوان مثال برنامه های رسانه های اجتماعی و برنامه های تجارت الکترونیک.

لطفاً توجه داشته باشید ، اگر می بینید که مشتریان یک بار در روز برنامه ی شما را باز می کنند ، به این معنی نمی باشد که کاربران به اندازه کافی درگیر نیستند.

نرخ چانه

نرخ چانه ، حذف برنامه و لغو اشتراک برنامه شما را اندازه گیری می کند.

افزایش نرخ های چانه مضر نیستند ، مهم نیست که چه بخشی از بازار کار می کنید. اگرچه ، بزرگترین چالش با معیار تجاری این است که شناسایی دلایلی که مردم شما تصمیم به ترک برنامه ی شما برای همیشه دارند کاملاً دشوار است. این ممکن است به دلیل کاهش قابلیت استفاده ، عدم وجود محتوای تازه ، حرکت به سمت رقبا ، تجربه مسائل فنی ، مثلاً خرابی و غیره اتفاق بیفتد.

نرخ رها سازی

نرخ رها سازی را با مورد قبلی اشتباه نگیرید ، زیرا این دو نشانه های متفاوتی دارند ، با وجود این که هر دو معیارهای استفاده و تعامل را ردیابی می کنند. اعتقاد بر این است که توسط شخصی که آن را نصب کرده است ، یک برنامه کنار گذاشته می شود ، اما حتی یک بار از آن استفاده یا هرگز ثبت نام نکرده است.

آیا می خواهید عملکرد برنامه تلفن همراه خود را در این رابطه بهبود ببخشید؟ مراحل معرفی خود و همچنین مراحل ورود به سیستم را عمیقاً بررسی کنید تا دریابید که چگونه سریعتر ، روانتر و آسانتر شود.

ظاهراً یک کاربر علاقه خاصی به نصب یک برنامه دارد ، اما چیزی مانع استفاده از آن شده است. شاید در مورد داده هایی باشد که شما از مخاطبان درخواست می کنید .

هوشمند نیست که از داده های شخصی بیش از حد از مشتریان سؤال کنید تا بتوانند از یک برنامه استفاده کنند.

بهترین تصمیم این است که سعی کنید مراحل ثبت نام را آسان کنید.

نرخ تبدیل

چنین معیاری برای ردیابی معیارهای خاص به شما کمک می کند تا سود خود را وزن کنید.

هنگام برنامه ریزی برای کسب درامد در خرید برنامه های کاربردی ، راه هایی برای ساخت فرایندهای ساده و واضح برای مخاطب پیدا کنید.

اگر چندین کلیک و جستجوی صفحات متعدد برای شخص انجام شود تا بتواند یک مورد را از طریق سایت یا اپلیکیشن شما سفارش دهد ، به احتمال زیاد شخص می تواند بدون پرداخت هیچ پولی برای شما یک روند را از نیمه راه رها کند.

چرا هر مرحله را که مشتریان خریداری می کنند از اصل خرید و تبدیل نهایی ، بررسی نمی کنید؟ سعی کنید آن مراحل را ساده و سر راست نگه دارید.

تعیین اینکه چه نکات و مراحل خاصی باعث رها شدن می شود ، ضروری است. سپس می دانید که در وهله اول باید روی چه چیزی تمرکز کنید. به محض حل این مسائل ، خواهید دید که نرخ تبدیل شما در حال رشد است.

هزینه خرید

این نوع معیار میزان پولی را که برای هر بار نصب برنامه خود صرف کرده اید نشان می دهد. 

دلیل اصلی اینکه چرا باید هزینه های خرید برنامه را دنبال کنید ، تعریف کانال های اختصاصی مناسب برای افزایش نصب های شما است.

با این حال ، در بعضی از مواقع شما می خواهید ارقام مشخص تری در هزینه های جذب مخاطبان داشته باشید.

قسمت دوم

مقالات مرتبط