خطرات امنیتی برنامه های تلفن همراه و تأثیر آنها بر تجارت شما

خطرات امنیتی برنامه های تلفن همراه و تأثیر آنها بر تجارت شما

مدت زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
975 بازدید

خطرات امنیتی برنامه تلفن همراه و تأثیر آنها بر تجارت شما

ابتدا باید گفت که هنگام تامین امنیت سازمان حتما باید حواستان به اپلیکیشن های سازمانتان باشد چون این امر می تواند باعث جلوگیری از فیشینگ و یا نشت داده ها و دیتای کاربران و سایر آسیب های موجود که می تواند کسب و کار و تجارت سازمان شما را دچار آسیب کند و در ضمن اعتماد مشتریان و کاربران شما را هم در دراز مدت از بین می برد.به طور تقریبی 43% آسیب پذیری ها مربوط به سیستم عامل اندروید و 38% آسیب پذیری ها هم مرتبط با سیستم عامل ios می باشد.

حال چرا باید در برابر این آسیب ها مراقبت و محافظت انجام شود ؟

باید دانست که در طی سال های اخیر بیشترین ضررهای مالی در شرکت های نرم افزاری از همین آسیب های سایبری و اطلاعاتی ناشی شده است.

متاسفانه شرکت های مطرحی در این زمینه اعتبار چندین ساله خود را سر اینماجرا از دست دادند.

به طور مثال یکی از بارزترین آن ها شرکت Air Canada بوده که در سال 2018 اطلاعات بیش از 20,000 کاربرش را از دست داد.

طی تحقیقات به عمل آمده گفته میشود سرقت سایبری در این شرکت ناشی از بی دقتی در حفاظت از سرورهای آن بوده ودر پی همین موضوع اعتبار چندین ساله خود را بین مشتریان از دست داده است .

یکی از راه حل ها

یکی از این راه حل های موثر و تایید شده این است که مجوز های ضعیف در سرور را از بین ببرید و دیگری تایید اعتبار از هویت مشتری است.

افسوس که در حال حاضر با تمام پیشرفت های امروز جهان تکنولوژی آسیب پذیری ها در سرور و سرقت اطلاعات هنوز با قدرت خود باقی است. مطالعات نشان داده است که بیش از 40% از اجزای سرور از سطح امنیتی رضایت بخش برخوردار نیست. تا پایان سال 2018 تعداد بد افزار ها تقریبا بیش از 30 میلیون نفر بوده که منجر به رشد و شدت جرایم سایبری هم شده است.

نکته مهم

یک کلاهبردار سایبری همیشه نیاز به دسترسی فیزیکی به اطلاعات کاربران ندارد.بنابراین باید به یادداشت کهمحافظت از اطلاعات باید از همان ابتدادرکدنویسی های

برنامه نویسی رعایت شود .

6 تا از بهترین استراتژی ها برای امنیت اطلاعات موبایل و داده های شرکتها

1)انتقال بخشی از الگوریتم های برنامه به سرور را یکی از راه های موثر و مناسب میتوان نام برد.

2)امنیت کد نویسی های خود را ارتقا بدهید.

3)به حفاظت از اطلاعات کاربر فکر کنید. هر کاربر باید تعداد محدودی تلاش برای ورود داشته باشد و در صورت عدم موفقیت برنامه باید به طور خودکار از سیستم خارج شود.

4)داده های کاربر را به صورت رمزگذاری شده ذخیره و پردازش کنید .

5)مراقب احراز هویت صحیح و جعلی باشید .

6)از فناوری شناسایی هک استفاده نمایید .

خلاصه

در کل میتوان گفت امنیت سرور ها و دیتا های کاربران برای سازمان و یا شرکت شما بسیار مهم بوده و میتواند در دراز مدت به شکوفایی کسب وکار شما کمک شایانی کند. شرکت راهکار پویا روزمه ای خوبی در این زمینه داشته و تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات کاربران و شرکت های کارفرما داشته است.

مقالات مرتبط