چرا یک شرکت بیمه نیاز به طراحی اپلیکیشن دارد؟

چرا یک شرکت بیمه نیاز به طراحی اپلیکیشن دارد؟

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
1,206 بازدید

در حال حاضر طراحی اپلیکیشن برای یک شرکت بیمه ضروری می باشد. این موضوع فقط شعار نیست و ما می توانیم آن را اثبات کنیم.

نکته اصلی این است که هر سال مردم بیشتر و بیشتر به تجهیزات تلفن همراه خود متصل می شوند. طبق آمار، کاربران حدود 86 درصد از زمان سپری شده خود در اینترنت را در اپلیکیشن های خود صرف می کنند. و این تعجب بر انگیز نیست چرا که تلفن های هوشمند مدرن قادر به حل بسیاری از مشکلات ما هستند! این موضوع در همه زمینه های کسب و کار اعمال می شود و بیمه استثنا نیست. بنابراین طراحی اپلیکیشن بیمه یک گام بسیار منطقی است. طراحی اپلیکیشن بیمه برای هر استفاده کنندگان آن مفید است: مشتریان و صاحبان شرکت و کارمندان شرکت های بیمه.

در این مقاله ما قصد داریم توضیح دهیم که چرا ایده طراحی اپلیکیشن برای یک شرکت بیمه، جالب و سودآور است.

 

تقاضا برای طراحی اپلیکیشن بیمه

برای اینکه مطمئن شوید که آیا طراحی اپلیکیشن برای کسب وکار بیمه سود آور است وآیابا استقبال کاربران روبه رو می شود یا خیر، نیاز به بررسی نیاز کاربران این حوزه است.

تا سال 2016، اپلیکیشن های بیمه آنلاین خیلی محبوب نبودند. همان طور که در گزارش جهانی KPMG، 2016 (Pulse of Fintech) اعلام شد، صنعت بیمه از تکنولوژی های فناوری اطلاعات منسوخ شده استفاده می کرده و برای به روز شدن آماده نبود. با این حال، در سال 2017، تقاضا برای اپلیکیشن های بیمه افزایش یافت. اگر چه هنوز مشکلات زیادی سر راه وجود داشت، اما با توجه به فرصت جدید توسعه کسب و کار که به وجود آمده بود، این مشکلات قابل حل بودند.

در سال 2018، استقبال کاربران افزایش یافت و پیش بینی های سال 2019 نیز بسیار امیدوار کننده هستند. بر اساس تخمین های معتبر انتظار می رود محبوبیت اپلیکیشن های بیمه عمومی در سال 2019 حداقل 4 درصد رشد کند.

بنابراین اگر شرکت شما اپلیکیشنی برای امور بیمه ای ندارد، وقت آن است که شما نیز طراحی اپلیکیشن بیمه ای خود را شروع کنید.

 

مزایای اپلیکیشن های بیمه برای کاربران

بیایید ببینیم چرا مشتریان شما از ارائه یک اپلیکیشن بیمه پیشرفته و حرفه ای به آنها خوشحال خواهند شد. آنها چه مزایایی خواهند داشت؟

در واقع، چند دلیل وجود دارد که ما بر روی 7 دلیل اصلی تمرکز می کنیم:

1-خرید آنلاین بیمه نامه. مشتری می تواند فقط با چند کلیک بیمه نامه خود را از طریق یک اپلیکیشن بیمه خریداری نماید.

2- مشاوره آنلاین، افراد همیشه نمی تواند به طور شخصی و حضوری برای مشورت در مورد بیمه نامه درخواستی خود مراجعه کنند. با استفاده از امکان چت آنلاین و مشاوره با کارشناسان بیمه می توانند سوالات خود رابپرسند..

3- ارسال پوش نوتیفیکیشن. با استفاده از اپلیکیشن می توان تاریخ پایان بیمه نامه را به مشتری یادآوری کرد؛ همچنین در مورد تخفیف و جشنواره های فروش اطلاع رسانی کرد.

4- ذخیره سازی اطلاعات. تمام اطلاعات لازم در مورد بیمه گذاران و مشتریان در یکجا ذخیره می شود.

5- ارائه اطلاعات به مشتری. کاربران اپلیکیشن بیمه می توانند در عرض چند دقیقه اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد شرکت شما را دریافت کنند. نزدیکترین شعبه و نمایدگی بیمه به خود را بر روی نقشه پیدا کنند، ساعت کاری دفاتر بیمه را پیدا کرده و لیست خدمات ومحصولات شما را بررسی نمایند.

6- درخواست کمک در محل مورد نظر. کاربران اپلیکیشن توسط قابلیت مکان یابی جغرافیایی که روی اپلیکیشن های iOS و اندروید قابل ارائه است می توانند از نزدیکترین واحد سیار بیمه و یا نمایندگی درخواست کمک و دریافت خسارت نمایند.

7- دریافت راهنما در مواقع ضروری. در صورت بروز حادثه ناگوار، مشتری می تواند بلافاصله اطلاعاتی در مورد اقدامات اولیه که باید انجام دهد را از اپلیکیشن بیمه خود دریافت نماید.

موارد مطرح شده مزایای طراحی اپلیکیشن بیمه برای مشتریان شماست. ما مطمئن هستیم در پایان ایده های بسیار متنوع و جالبی برای طراحی اپ بیمه آنلاین به ذهن شما خواهد رسید.

 

مزایای طراحی اپلیکیشن های بیمه برای شرکت های بیمه

در اینجا بررسی خواهیم کرد که چرا و چگونه ساخت یک اپلیکیشن بیمه، فرآیندهای کسب و کار شما را بهبود می بخشد.

1-اتوماسیون فرایندها ابزارهای مدرن IT به طور خودکار تمام فرایندهای کسب و کار شما را ساده و بهینه می سازند.

2- ارائه اطلاعات در مورد شرکت توسط یک اپلیکیشن بیمه پیشرفته، شما فرصتی برای انتقال کامل اطلاعات در مورد شرکت خود خواهید داشت.

3- رشد تعداد مشتریان تعداد افرادی که از اپلیکیشن های کاربردی موبایل و خدمات وب شرکت های بیمه استفاده می کنند، به سرعت در حال افزایش است و به منظور جذب مشتری های جدید، شما باید زمان بیشتری را صرف کنید.

4- ارتباط دائمی هزینه های طراحی اپلیکیشن بیمه، بدون شک، جایگزین خواهند شد، زیرا اپلیکیشن بیمه شما یک ارتباط ثابت با مشتری را در طول روز فراهم می کند. حتی اگر اپراتورهای شما در دسترس نباشند، یک Chatbot به شما کمک خواهد کردد.

5- ساده سازی خرید بیمه نامه ما این ویژگی را جز مزایای مشتری قبلا ذکر کردیم. با این حال، شما هم با فروش بیمه از طریق اپلیکیشن موبایل برنده هستید.

6- ارائه پیشنهادات شخصی اپلیکیشن بیمه اجازه می دهد تا اطلاعات هر مشتری را جمع آوری کنید و یک پیشنهاد منحصر به فرد براساس اطلاعات دریافت شده تهیه کنید(پیشنهادی که مشتری نمیتواند آنرا نادیده بگیرد زیرا بر اساس نیازهای او ارائه شده است)

7- توانایی دریافت بازخورد از مشتریان. مشتری می تواند مشکل و یا درخواست خود را از طریق اپلیکیشن گزارش دهد و شما می توانید به شکایات رسیدگی کرده و سریعا به آن پاسخ دهید.

 

خلاصه

آیا در مورد استفاده از مزایای طراحی اپلیکیشن های بیمه متقاعد شده اید؟ آیا آماده هستید تا کسب و کار خود را از طریق تکنولوژی موبایل تقویت کنید؟ پس وبلاگ ما را دنبال کنید و مقاله دیگر ما را بخوانید و با جنبه های مختلف طراحی اپلیکیشن موبایل آشنا شوید. در عین حال، برای مطرح کردن سوالات خود، میتوانید با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط