مزایای ادغام شبکه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشن

مزایای ادغام شبکه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشن

مدت زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
1,289 بازدید

طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار شما می تواند باعث تغییر بزرگ ایجاد نماید، زیرا به شما امکان دسترسی به مشتریان بیشتر و همچنین ارائه امکانات کاملتر برای اطلاع رسانی، آموزش و تعامل با آنها می دهد. فرقی ندارد که شما یک شرکت طراحی اپلیکیشن هستید و یا یک توسعه دهنده و طراح اپلیکیشن شخصی،  اگر جاه طلب هستید و میخواهید که دیده شوید، حتما باید راههای ارتباط با شبکه های اجتماعی را در اپلیکیشن خود در نظر بگیرید وگرنه شما یک فرصت عالی بازاریابی را از دست داده اید.

براساس یک نظرسنجی از TechCrunch، کاربران گوشی های هوشمند بیش از 3 ساعت در اپلیکیشن های تلفن همراه صرف می کنند و بیش از 80 درصد درآمد تبلیغات فیسبوک از اپلیکیشن های تلفن همراه بدست می آید. این نشان می دهد که ادغام شبکه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشن ها می تواند به شما کمک کند تا در رقابت پیشتاز باشید و از قدرت رسانه های اجتماعی بهره مند شوید.

چرا در طراحی اپلیکیشن خود، از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

ادغام شبکه های اجتماعی می تواند عملکرد اپلیکیشن را به واسطه اجازه دادن به کاربران برای ورود به حساب کاربری فیس بوک خود افزایش دهد. با این کار اپلیکیشن اطلاعات کاربر را از پروفایل های رسانه های اجتماعی وی بیرون می کشد و از آن اطلاعات برای تعامل با کاربران هدف استفاده می کند.

ادغام رسانه های اجتماعی باعث می شود ویژگی هایی مانند اضافه کردن علاقه مندی ها، ایجاد یک لیست آرزو و علامت گذاری موارد مورد علاقه برای افزودن اعتبار بیشتر به محصولات به اپلیکیشن شما اضافه شود. شما می توانید لینک های اشتراک گذاری محتوای اپلیکیشن شما در شبکه های اجتماعی را به طور مستقیم در اپلیکیشن کسب و کارخود اضافه نمایید.

همچنین کاربران اپلیکیشن شما می توانند پست های فیس بوک، توییتر و دیگر لینکهای مرتبط را در اپلیکیشن ببینند که این کار باعث میشود تا آنها همیشه در مورد رویدادهای آینده، تبلیغات، آخرین پست ها و موارد دیگر  مطلع باشند. با نمایش پست های شبکه های اجتماعی شما از مزایای دو طرفه آن سود میبرید: از طرفی شما با استفاده از فید های رسانه های اجتماعی به کاربران خود اطلاع رسانی می نمایید و دوم اینکه آنها را به استفاده بیشتر از اپلیکیشن خود تحریک می کنید.

امکان ورود به یک اپلیکیشن با استفاده از حساب کاربری در رسانه های اجتماعی، یک مزیت اضافه است زیرا هیچکس دوست ندارد فرم های ثبت نام را پر کند و این کار مراحل ورود را به یک کلیک ساده کاهش می دهد. کافیست فقط با پروفایل فیس بوک و یا گوگل خود وارد شوید، اجازه دسترسی به جزئیات اکانت خود را تأیید کنید و ورود شما به سیستم انجام می شود!

رسانه های اجتماعی پلتفرمی هستند که می توانید با کاربران اپلیکیشن خود ارتباط برقرار کنید. بنابراین، شما می توانید صدای قوی برای اپلیکیشن خود در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. اگر شما می خواهید نام تجاری خود را معروف نمایید و در عین حال به مخاطب بزرگ دسترسی داشته باشید انجام این کار مهم است. ادغام شبکه های اجتماعی باعث افزایش رضایت مشتری از دانلود اپلیکیشن و استفاده بیشتر از آن میشود. رسانه های اجتماعی یک پلت فرم برای بهبود تبلیغات اپلیکیشن شما است. بسیاری از شرکت های پیشرفته توسعه نرم افزار از رسانه های اجتماعی برای رضایت مشتری استفاده می کنند.

ادغام شبکه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشن، مقرون به صرفه ترین استراتژی افزایش شناخت برند شما است. انجام این کار تقریبا هیچ هزینه ای نسبت به سایر استراتژی ها ندارد. این استراتژی مزیت بزرگی دربهبود ROI پروژه طراحی اپلیکیشن شما ایجاد خواهد کرد.

با ادغام رسانه های اجتماعی در توسعه اپلیکیشن می توانید شانس بازار هدف خود را برای دانلود اپلیکیشن خود افزایش دهید. هنگامی که آنها اپلیکیشن را دانلود می کنند، می توانند خریدهای افراد دیگر را ببینند. این کار باعث ترغیب آنها به خرید محصولات شما میشود و در نتیجه فروش کلی شما افزایش می یابد.

چگونه از شبکه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشن استفاده نماییم؟

اکنون که شما متقاعد شده اید که یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی در طراحی اپلیکیشنن مفید است، در اینجا قدم های بعدی را توضیح می دهیم:

لینک های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را به وضوح و قابل مشاهده در اپلیکیشن خود قرار دهید به طوری که کاربران آنها را ببینید و پست ها / مقالات را به طور مستقیم از اپلیکیشن به اشتراک بگذارند. اجازه دهید بازدیدکنندگان برای دسترسی به اپلیکیشن به جای فرم های ثبت نام طولانی از حساب های رسانه اجتماعی خود استفاده کنند.

ادغام فید های رسانه های اجتماعی در اپلیکیشن باعث میشود که کاربران شما درگیر کار با اپ شوند و ببینید که دوستان خود از اپلیکیشن شما استفاده می کنند و حتی از شما خرید می کنند.

رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای پیدا کردن کاربران جدید برای اپلیکیشن شما است، بنابراین از راه های سرگرم کننده و جالب برای دعوت از مردم به دانلود اپلیکیشن شما استفاده نمایید. برای مثال تخفیف اضافی یا هدیه برای کسانیکه خرید خود را با استفاده از اپلیکیشن شما انجام می دهند، ارائه دهید.

اگر یک اپلیکیشن خوب ایجاد کنید، می توانید بر روی موضوعات بیشتری کار کنید. مثلا آنها را تشویق کنید که خریدهای درون برنامه انجام دهند و برای دعوت از دوستان به آنها پاداش دهید.

نتیجه

یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی در توسعه اپلیکیشن یک راه موثر برای افزایش مشتریان شما است. همچنین در به حداکثر رساندن بازده کسب و کار شما و بهبود تجربه کاربری نیز کمک می نماید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما بینش ارزشمندی را ارائه دهد و شما را تشویق کند تا اقدامات موثرتری را برای ادغام شبکه های اجتماعی در پروژه های طراحی اپلیکیشن آینده یا فعلی خود انجام دهید.

مقالات مرتبط