روند رشد تکنولوژی موبایل در سال 2019 چگونه خواهد بود؟

روند رشد تکنولوژی موبایل در سال 2019 چگونه خواهد بود؟

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
1,231 بازدید

با ما همراه شوید تا 4 پیش بینی صنعت موبایل در سال 2019 را باهم بررسی کنیم.

1- استفاده کنندگان اپ استور در سال 2019 بیش از 122B دلار هزینه خواهند کرد که دو برابر بازار جهانی Box Office  است.

تکنولوژی موبایل

در سال 2019، میزان هزینه کاربران در اپ استور در سراسر جهان 5 برابر سریعتر از کل اقتصاد جهانی رشد خواهد کرد. با این روند رشد صنعت موبایل ادامه خواهد داشت تا ذهنیت مصرف کنندگان و اولویت بندی های شرکت های بزرگ را تغییر دهد. این نشان دهنده تنها کسری از کل رشد در اقتصاد تلفن همراه است. درآمد صنعت موبایل در حوزه های تبلیغات درون برنامه ای و اپلیکیشن های تجاری (مثلا Uber، Starbucks، آمازون) رشد می کند که خارج از محیط اپ استور خواهد بود.

بازی ها بخش عمده ای از درآمدزایی اپ استور ها خواهد بود، زیرا بازی های موبایل به سرعت ترین تبدیل به محبوب ترین فرم بازی کردن برای افراد شده است.. چین بزرگترین استفاده کنندگان از بازیها در اپ استور را دارد؛ با این وجود، ما انتظار داریم تا کاهش اندکی در این روند درسال 2019 به دلیل انحصار مجوز بازی در چین اتفاق بیافتد. جدا از روندرشد بازی ها، میزان عضویت کاربران در اپلیکیشن ها تا 2 برابر رشد  خواهد داشت. با این وجود تقریبا 75٪ کل هزینه های کاربران بابت بازی ها میباشد. بیشتریت تعداد اپلیکیشن های نصب شده متعلق به دستگاه های اندروید خواهد بود. در کنار افزایش نصب اپلیکیشن ها، زمان صرف شده در اپلیکیشن ها نیز در بازارهای نوظهور مانند اندونزی که کاربران به طور متوسط ​​بیش از 4 ساعت در اپلیکیشن ها روزانه زمان صرف می کنند نیز، افزایش می یابد.

2-  بازی های موبایلی تا 60٪ سهم بازار بازی ها را به خود اختصاص خواهد داد.

تکنولوژی موبایل در سال 2019

در سال 2018، تجربه بازی موبایلی را دیدیم. Fortnite و PUBG  همراه با پیشرفت امکانات جدید گوشی های هوشمند - موتور بازی چند نفره را به نمایش گذاشتند که با استراتژی واقعی و تیراندازی در PC / Mac و کنسول ها قابل اجرا بود. به گونه ای بود که قبلا مشابه آن دیده نشده بود، مهم ترین پیشرفت در تکنولوژی موبایل ظهور بازی های کراس پلت فرم بود. در نتیجه، بازی ها در سال 2019 کمتر وابسته به سیستم عامل ها بوده و ارتباط بیشتری بین بازی ها برقرار خواهد شد. برای بسیاری از ناشران، موبایل دارای مقیاس و رشدی است که باعث می شود این استراتژی به خصوص قابل اعتماد باشد. در طرف مقابل، ما انتظار داریم در سال 2019 بازی های فوق العاده ساده با گیم پلی (روش و محیط بازی) ساده برای جذب بخش بزرگی از بازار که ممکن است به طور سنتی به عنوان "گیمرها" شناخته نشود نیز ارائه شود. از آنجا که این بازی ها درآمد نسبتا پایین برای هر کاربر فعال دارند، توسعه دهندگان باید با انتشار بازی های سبک با جذابیت و انعطاف پذیری بالا، کاهش درآمد را جبران کنند. این دو انتهای طیف - بازی های معمولی و حرفه ای - است که باعث رشد بازی های موبایلی در سال 2019 خواهند بود.

کاربران بازی های موبایلی 60٪ سهم بازار را در میان تمام سیستم عامل های بازی از جمله PC / Mac، کنسول ها و موبایل به خود اختصاص خواهند داد. پیشرفت در مکانیک بازی های چند نفره موبایل و گیم پلی کراس پلت فرم به احتمال زیاد محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب خواهد کرد. در حالی که سرعت اینترنت 5G نیز با عمر باتری بهبود یافته، باعث کمک به پیشرفت در بازی موبایلی خواهد شد.

3) در سال 2019 میزان 10 دقیقه از هر ساعت استفاده از رسانه ها ، مربوط به تماشای ویدئو در موبایل خواهد بود

تکنولوژی موبایل در سال 2019

به طور متوسط ​​افراد هر روز بیش از 7.5 ساعت از رسانه ها - چه خواندن، گوش دادن، تماشای محتوا یا ارسال کردن آن - استفاده می کنند. در سال 2019، 10 دقیقه از هر ساعت محتوای رسانه هایی مانند تلویزیون و اینترنت مربوط به کسانی خواهد بود ویدئو های خود را توسط موبایل منتشر می نماند. مجموع زمان صرف شده در اپلیکیشن های پخش ویدئو در هر دستگاه تا 110٪ از سال 2016 تا 2019 رشد نموده است. میزان استفاده کاربران جهانی از  اپلیکیشنهای سرگرمی تا 520٪ رشد خواهند کرد، که عمدتا حاصل عضویت در اپلیکیشن های انتشار ویدئو خواهد بود. اپلیکیشن های های ویدئویی با مدت زمان کوتاه همچنان پرطرفدار خواهند بود. YouTube به تنهایی محبوب ترین اپلیکیشن در ایالات متحده است. علاوه بر این، بخشی از این رشد بدلیل رشد اپلیکیشن های ویدئویی اجتماعی مانند Tik Tok و برجسته شدن استفاده از ویدئو کوتاه در اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی مانند Instagram و Snapchat خواهد بود.

شرکت دیزنی به منظور رسوخ در بازار در سال 2019 سرویس ویدئویی جدید خود، Disney+، Hulu، ESPN+ ( تعبیه شده در برنامهESPN   ) وABC  معرفی خواهد کرد. با وجود این فضاهای مختلف هر کاربر مایل به تولید محتوای مختص به خود است در نتیجه، کاربران مجبور به عضویت های پراکنده در سیستم های مختلف خواهند بود. با افزایش رقابت، انتظار می رود تثبیت این فضاها از طریق مشارکت و جمع آوری محتوا در طول زمان اتفاق بیافتد. ما قبلا همکاری استودیو ها با سرویس های انتشار ویدئو مانند- Paramount با Netflix و A24 با اپل – را  دیده ایم و انتظار می رود که در سال 2019 نیز ادامه یابد.

4- در سال 2019، 60 درصد اپلیکیشن ها از طریق تبلیغ درون برنامه ای درآمد کسب می کنند

تکنولوژی موبایل در سال 2019

بازار موبایل بیشترین سهم هزینه های تبلیغات را به خود اختصاص داده است و عامل اصلی رشد هزینه های تبلیغات دیجیتالی است. در سال 2018، 62 درصد از آگهی های تبلیغات دیجیتالی به مبلغ 155 میلیارد دلار مربوط به تبلیغات موبایل بوده که نسبت به سال 2017 50 درصد افزایش داشته است. در ایالات متحده، هزینه تبلیغات موبایلی بیش از هزینه تبلیغات تلویزیونی است. ما انتظار داریم که تبلیغات موبایلی سهم عمده ای از درآمد آگهی های دیجیتالی در سال 2019 را تشکیل دهد. در سال 2019، 60 درصد اپلیکیشن ها از تبلیغات درون برنامه درآمد کسب می کنند. این رقابت بین تبلیغ کنندگان را افزایش خواهد داد. ما قبلا شاهد بلوغ در استراتژی های تبلیغاتی برای اپلیکیشن های استفاده کننده از تبلیغات درون برنامه ای به عنوان بخشی از سیاست های جذب کاربر (User Acquisition) بوده ایم.

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از موبایل ها، انتظار میرود بیشترین هزینه های تبلیغاتی، روی تبلیغات موبایلی صرف شود.

مقالات مرتبط