بررسی عوامل کلیدی برای طراحی یک اپلیکیشن پرطرفدار

بررسی عوامل کلیدی برای طراحی یک اپلیکیشن پرطرفدار

مدت زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
1,414 بازدید

هر صاحب اپلیکیشن میخواهد میلیونها کاربر را به دست آورد و درآمد بیشتری کسب کند. اگر شما یکی از این افراد هستید، بیشتر شما نیازمند صرف تلاش، وقت و پول برای کسب محبوبیت بین کاربران است. ایجاد یک اپلیکیشن پرطرفدار از طریق مراحل بازاریابی سنتی امکان پذیر نیست، مگر اینکه معجزه رخ دهد!

برای به حداکثر رساندن کاربران، شما باید یک برنامه استراتژیک داشته باشید، حتی اگر یک شرکت شناخته شده باشد. تلاش برای طراحی اپلیکیشن پرطرفدار هنگامی که اپلیکیشن خود را طراحی می کنید شروع می شود و تا زمانی که شما برای حفظ یا رشد کسب و کار خود برنامه ریزی نکنید، پایان نخواهید یافت. به همین دلیل ما فرآیند را به عنوان چرخه در نظر میگیریم.

چرخه طراحی یک اپلیکیشن پرطرفدار

الزامات اصلی برای طراحی یک اپلیکیشن پرطرفدار این است که با افراد ارتباط برقرار کنید و افراد را دوست داشته باشید. کسب محبوبیت فقط به معنی تعداد دانلود بالا نیست بلکه به معنی متقاعد ساختن مردم برای استفاده از اپلیکیشن شما و به اشتراک گذاری مطالب خود با دیگران است.

بیایید نگاهی به مراحل ابتدایی طراحی اپلیکیشن  تا رسیدن به محبوبیت داشته باشیم.

6 مرحله طراحی و ساخت یک اپلیکیشن پر طرفدار

کاربران برخی از اپلیکیشن ها را به دلایل مختلفی دوست دارند. در اینجا ما 6 مرحله برای تبدیل افراد به کاربران عاشق اپلیکیشن شما را بررسی میکنیم، که بهترین شرکای شما برای گسترش موفقیت شما در بازار رقابت خواهند بود.

بیایید شروع کنیم!

طراحی آسان

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که به کاربران یک طراحی بی نظیر ارائه دهیم. مردم با بسیاری از اپلیکیشن های کاربردی موبایل و محتوای بی شماری در این اپلیکیشن ها مشغول هستند. اپلیکیشن شما باید بگوید: "من هرگز گیج کننده و یا خسته کننده نخواهم شد."

طراحی فوق العاده آسان اپلیکیشن با حداقل انحراف توجه مردم را جذب می کند. ارائه دهنده خدمات ارزشمند به جای تبلیغات آزار دهنده و یا محتوای غیر ضروری کلید سادگی است. طراحی خود را ارزیابی کنید و جزئیات گیج کننده را حذف نمایید.

طراحی اپلیکیشن

موفقیت در رسانه های اجتماعی

مردم مدت زیادی را در رسانه های اجتماعی با استفاده از تلفن و تبلت صرف میکنند. 60٪ از این زمان صرف شده با استفاده از موبایل میباشد. فیس بوک، اسنپ چت، اینستاگرام، یوتیوب محبوب ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شوند.

چگونه از این داده ها استفاده می کنید؟

اپلیکیشن خود و محتوای حرفه ای آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یکی از موثرترین و ارگانیک ترین راه برای رسیدن به کاربران بیشتر، اشتراک گذاری محتوای اپلیکیشن شما با دیگران توسط کاربران میباشد.

 

نظرات مثبت

نظرات کاربران یک پروفایل قابل اعتماد و شفاف برای اپلیکیشن شما ایجاد خواهد کرد. روی آن کار کنید! شما می توانید به کاربران خود انگیزه دهید تا نظرات مثبت را با در نظر گرفتن زمان مناسب در مکان مناسب ارائه کنند. منتظر بمانید تا کاربران مدتی از اپلیکیشن شما استفاده نمایند. بگذارید آنها اول به شما علاقه مند شوند. درخواست اهدای پنج ستاره از کاربر در ابتدای کار درست نیست و باید اول یک ارتباط واقعی با کاربر برقرار کنید.

بدون موفقیت در تبلیغات دهان به دهان، شما نمی توانید چرخه تبلیغات وایرال را زنده نگه دارید. از تماس با کاربران خوشحال و راضی خود با دریافت و ثبت نظر مثبت آنها دریغ نکنید. فقطمراقب باشید که رفتارتان آزاردهنده نباشد.

طراحی اپلیکیشن

 

انتخاب هدفمند کاربران مخاطب

انتخاب زمان و مکان مناسب لزوما به معنای تعامل مخاطب هدف نیست. لازم نیست سعی کنید همه  افراد را بپذیرید و به اپلیکیشن خود دعوت کنید. منابع خود را به افرادی که احتمالا اپلیکیشن شما را استفاده میکنند و آن را دوست دارند و وایرال میکنند اختصاص دهید. مخاطبان خود را بشناسید و با آنها تعامل کنید تا آنها را متقاعد کنید.

شما باید جامعه هدف اپلیکیشن خود را حتی قبل از مرحله طراحی تعیین کنید، بنابراین شما می توانید برای گروه مورد نظر خود طراحی کنید. مهم ترین مشخصات و ویژگیها برای تعین کاربر هدف، سن، موقعیت مکانی، جنسیت، سطح درآمد، سطح تحصیلات، شغل و غیره است. جامعه هدف مورد نظر دقیقا مشخص می کند که از کدام رسانه می توانید برای رسیدن به آنها استفاده کنید و چگونه آنها را متقاعد کنید که از اپلیکیشن شما استفاده کنند.

بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن  (ASO)

فروشگاه های اپلیکیشن (اپ استورها) قوانین مخصوص خود را دارند. بنابراین، شما باید اپلیکیشن خود را برای سازگاری با این محیط بهینه سازی کنید. بهینه سازی فروشگاه (ASO) کمک می کند تا اپلیکیشن شما بیشتر دیده شود. اگر کاربران نمی توانند اپلیکیشن شما را به راحتی پیدا کنند، ممکن است از دانلود آن منصرف شوند.

بیش از 2 میلیون اپلیکیشن در فروشگاه های مختلف نرم افزاری وجود دارد و دیده شدن بین آنها آسان نیست. عوامل اصلی ASO عنوان و کلمات کلیدی هستند. هنگامی که کلمه کلیدی اصلی خود را پیدا می کنید، فراموش نکنید که آن را در عنوان خود نیز قرار دهید. برای بهبود رتبه بندی خود، شما می توانید کلمات کلیدی خود را به طور مرتب تغییر دهید، اما ما توصیه نمی کنیم که عنوان خود را تغییر دهید مگر آنکه حیاتی باشد.

جایزه

مردم عاشق هدیه هستند، این نکته در مورد کاربران اپلیکیشن نیز صدق میکند. به کاربران خود برای تشویق یک رفتار خاص مانند دعوت از دوستان خود برای استفاده از اپلیکیشن شما پاداش دهید. شما می توانید تم های رایگان، ارتقاء رایگان و تخفیف به هر دو کاربر فعلی و کاربر جدید ارائه دهید. از آنجا که این یک تاکتیک رایج است، باید خلاق باشید و آزاردهنده نباشید.

پیشنهادات دارای محدودیت زمانی احساس اظطرار در کاربر به وجود میآورد و آنها را به اقدام سوق می دهد. تازه واردها، پیشنهاد شما را در مدت کوتاهی بررسی می کند و آن را به تعویق نمی اندازد.

نتیجه

تلاش برای شروع محبوبیت از آغاز طراحی اپلیکیشن و تا همیشه ادامه دارد. پیاده سازی این شش عامل به اپلیکیشن شما قطعا شانس رسیدن به میلیون ها کاربر را افزایش خواهد داد. هنگامی که شما یک طراحی ساده و جذاب طراحی کرده و منتشر کردید، تمرکز خود را بر روی تبلیغات و بازاریابی قرار دهید. رسانه های اجتماعی و بررسی های مثبت عناصر اصلی این پروسه است.

برای جذب بیشتر مردم، شما باید مخاطبان خود را تعریف کنید و سعی کنید نیازهای آنها را برآورده کنید. بهینه سازی اپلیکیشن خود را با توجه به آنچه که کاربران در جست و جوی آن هستند انجام دهید و به آنها بابت تشویق رفتارهای خاص هدیه دهید. اگر شما نیاز به مشاوره و طراحی اپلیکیشن حرفه ای برای کسب و کار خود دارید، با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط