وفاداری به برند؛ بهترین روش برای تولید مشتریان وفادار و متعهد

وفاداری به برند؛ بهترین روش برای تولید مشتریان وفادار و متعهد

مدت زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
2,162 بازدید

وفاداری به برند به معنای حس وفاداری مشتریان به برند و نام تجاری شماست. وفاداری به برند به طرق مختلفی تولید می شود که ما در مقاله زیر آن را پوشش خواهیم داد. حفظ مشتریان وفادار اثرات قابل ملاحظه ای بر شهرت برند شما و افزایش رضایت مشتری دارد.

اهمیت تمرکز بر نگه داشتن مشتریان در طول مدت فروش و وفاداری به برند شما اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، این را در نظر بگیرید: 60 درصد از مشتریان شرکتها، با دوستان و خانواده خود درباره شرکتهایی که به آنها وفادار هستند،صحبت می کنند و این به معنای تبلیغ رایگان برای شماست.

به گزارش وب سایت نیلسن 83 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های دوستان و خانواده خود در مورد محصول و برند بیشتر از تبلیغات و سایر منابع تبلیغاتی اعتماد دارند. به همان درصد از مصرف کنندگان (83 درصد) می گویند که حداقل در بعضی از زمان ها به این توصیه ها عمل می کنند.

اهمیت وفاداری به نام تجاری مشخص است. سوال واقعی این است: چگونه وفاداری به خود را در میان مشتریان خود ایجاد کنید؟ در ادامه ما مهمترین راهنمایی ها و بهترین شیوه ها برای انجام این کار را پوشش خواهیم داد.

بهترین روش برای تولید و حفظ وفاداری برند

شرکت ها با استفاده از تاکتیک های مختلف، وفاداری به برند را ایجاد می کنند. این شامل ارائه یک محصول متفاوت، اختصاص زمان بیشتری به نیازهای هر مشتری، رفتار با مشتریان مانند یک شریک تجاری به جای منبع درآمدو... و این لیست ادامه می یابد.

در اینجا چند مورد مهم از بهترین شیوه هایی که می توانید برای ایجاد وفاداری برند اعمال کنید، رابیان می کنیم:

تجربه مشتری در سطح جهانی

تجربه مشتری یک عنصر به طور فزاینده ای مهم در ایجاد وفاداری به برند است. اطلاعات واکر پیش بینی می کند که در کمتر از دو سال (تا سال 2020) تجربه مشتری مهمتر از محصول و قیمت به عنوان عامل اصلی تصمیم گیری در خرید خواهد بود.

چگونه تجربه مشتری را تعریف کنیم؟ این شامل هر تعامل است که شما با مشتریان خود دارید. این تعاملات شامل همه چیز از تماس های پشتیبانی مشتری، تماس های فروش، و اینکه چگونه محصول شما مشتریان شما را تامین می کند، به میزان زمانی که شما به نیازهای خود اختصاص می دهید، و فرکانس ایمیل هایی که به آنها ارسال می کنید، شامل می شود.

هنگامی که مشتریان احساس ارزشمندی می کنند و شما به طور فعالانه به دنبال نظرات آنها و ایجاد تغییر برای بهبود تجربه آنها هستند، شروع به احساس وفاداری به برند خود می کنند. از خودتان بپرسید که دریافت چه چیزی از جانب یک شرکت باعث جلب اعتماد شما به آنها به عنوان ارائه دهنده یک محصول یا خدمات خاص می شود؟ سپس همان سطح توجه را به مشتریان خود اعمال کنید.

مشتریان را به عنوان شرکای خود در روابط متقابل سودمند تلقی کنید و آنها را در فرآیند تصمیم گیری در مورد پیشرفت محصول و سایر تغییرات در شرکت خود قرار دهید. وقت خود را برای گوش دادن به آنها بگذارید و آنها را ارزشمند بدانید. وفاداری به برند شما به سرعت رشد می کند.

ارائه خدمات برتر به مشتری

هنگامی که مشتریان شما نیاز به حل مسئله با محصول خود دارند، ضروری است که آنها به راحتی و به سرعت به شما دسترسی پیدا کنند. اگر مشتریان باید برای پاسخ دادن به یک تیکت آنلاین و درخواست پشتیبانی، چند روز صبر کنند، آنها خسته و ناامید خواهند شد.

از سوی دیگر، اگر مسائل آنها را در اولین تماس حل کنید و آنها را منتظر پاسخ نگذارید، آنها احساس ارزشمندی خواهند کرد. این موضوع به نام تجاری شما کمک می کند شهرت خود را به عنوان یک شرکت مشتری محور که ارزش واقعی رضایت مشتریان را میداند، افزایش میدهد.

در واقع سرعت حل و فصل مسائل پشتیبانی مشتری تاثیر زیادی در وفاداری برند دارد. فورستر گزارش می دهد که 77 درصد از مشتریان ادعا می کنند که ارزش قائل شدن برای زمان مشتری مهم ترین عامل موفقیت یک کسب و کار در ارائه خدمات برتر به مشتری است.

یک تاکتیک کلیدی که به ویژه در حل مسائل مشتری به سرعت موثر است، استفاده از گروه های جداگانه کمک است. این گروه ها افراد پشتیبان هستند که در یک محصول یا خدمات خاص تخصص دارند و مشتری اطمینان از اینکه همیشه بهترین پشتیبانی را دریافت می کند، اطمینان دارد.

در تماس دائمی با مشتریان باشید

اگر مایلید مشتریان خود را به عنوان شرکای خود احساس کنید، بهتر است آنها را از تمام تغییرات جدید و به روزرسانی های شرکت مطلع کنید. شما می توانید این کار را با ارسال یک خبرنامه ماهانه یا سه ماهه ای انجام دهید. شامل اخبار به روز رسانی محصول، تغییر در مدیریت، محتوای جدید تولید شده، و غیره.

یکی دیگر از تاکتیک های مهم این است که به صورت منظم به هر مشتری برسیم. به طور مستقیم آنها را چک کنید. بهتر است تا خدمات خود را به آنها ارتقا دهید. به بازخورد آنها گوش دهید و روی موضوعات مشترک که از این مکالمات بیرون آمده است اقدام کنید.

این تماس سه ماهه حداکثر پنج دقیقه طول خواهد کشید، اما برند تجاری و وفاداری مشتری که شما تولید می کنید، ارزش بیشتری نسبت به هزینه آن دارد.

بازخورد و نظرات مشتریان را بپرسید

تلاش کنید تا مشتری احساس کند که بخشی از چشم انداز آینده شرکت شما هست. نظرسنجی های رضایت سنجی مشتریان (حداقل در هر سال) را ارسال نمایید و پاسخ های آنها را جمع آوری کنید و به آنها گزارش دهید که کدام پاسخ ها رایج ترین هستند.

سپس تلاش کنید فعالانه تغییراتی را بر مبنای بازخورد آنها ایجاد کنید تا به آنها نشان دهید که نظرات و مطالب آنها برای شما مفید است.

از طریق ایمیل های جداگانه آنها را با استفاده از این تغییرات به مشتریان انتقال دهید یا آنها را در خبرنامه خود قرار دهید. هنگامی که مشتریان متوجه می شوند که شما تغییراتی را انجام می دهید، احساس وفاداری به برند را در احساس می کنند و منبع درآمد قابل اعتماد را در اختیار شما قرار می دهند.

جذب مشتریان جدید

بهترین زمان مطلق برای ایجاد وفاداری به برند زمانی است که مشتری جدیدی را به دست آورید. برداشت های اول مهم هستند، و تصویری که شما در ذهن مشتریان جدید خود میشازد راه را برای ادامه اراتباط با آنها هموار می کند.

یک مشتری جدید را بعد از خرید رها نکنید. بلکه برنامه قوی برای ارتباط با آنها ایجاد کنید و به آنها در مورد چگونگی استفاده از محصول شما آموزش دهید،بهترین شیوه ها را برای استفاده از محصول خود ارائه دهید و به آنها اجازه دهید سؤالات مربوط به موارد استفاده از محصول را بپرسند.

اگر ارتباط با مشتریان خود را از روز اول با موفقیت شروع کنید، از همان ابتدا وفاداری به برند را شروع می کنند. به علاوه، اگر آنها در استفاده از محصول خود به کارشناسی ارشد دست پیدا کنند، به دلیل اینکه محصول شما تمام نیازهای شما را برآورده می کند، این ارتباط طولانی تر می شود.

نتیجه

در اینجا یک نکته کلیدی وجود دارد: وفاداری به برند 100% به تجربه مشتری و رضایت مشتری  بستگی دارد.

همه شیوه های ذکر شده به افزایش رضایت مشتری و ارائه تجربه مشتری بهتر کمک می کند.

بنابراین، به طور خلاصه، ایجاد وفاداری به برند، کلا در مورد درک مشتریان شما و پذیرش نیازهای آنها در همه زمان ها است.

همانطور که مشتریان وفادار خود را تولید می کنید، آنها تجربیات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و طرفدار نام تجاری شما خواهند بود که یکی از قوی ترین نیروهایی است که باعث رشد شرکت و درآمد می شود.

 

مقالات مرتبط