10 ایده استارت آپی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل

10 ایده استارت آپی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل

مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
5,131 بازدید

طراحی اپلیکیشن با یک ایده جذاب عالی است. آنچه که اپلیکیشن می تواند ارائه دهد و اپلیکیشنی که واقعا مورد نیاز بازار است، بعضی از سوالاتی هستند که در ذهن هر کارآفرینی نقش میبندد. اما ظهور با یک ایده طراحی اپلیکیشن ناب آسانی به نظر نمی رسد. این بخش مهم و دشوار فرآیند است که باید بر آن غلبه کنید.

1- ایده طراحی اپلیکیشن آشپزی آسان

یکی از بهترین ایده های طراحی اپلیکیشن می تواند یک اپلیکیشن پخت و پز هوشمندانه باشد. هنگامی که مواد کمی در دسترس دارید و می خواهید چیزی عالی را بپزید، این اپلیکیشن برای شماست. درست مثل سایر برنامه های آموزش پخت و پز، دستور غذایی را به شما میدهد ولی بر اساس مواد اولیه موجود در منزل شما! در حقیقت، ابتدا از کاربران در مورد مواد غذایی موجود در منزل و برای شروع آشپزی سوال میکند و سپس بر اساس مواد اولیه موجود کاربر غذای متناسب با آنها را پیشنهاد میدهد.

2- ایده طراحی اپلیکیشن همیار پلیس

همه می خواهند در مورد جنایتکاران و خلافکاران و یا حتی افراد گمشده در اطراف خود هشیار باشند. در این اپلیکیشن، کاربران می توانند مجرمان و افراد تحت تعقیب مورد نظر پلیس را در منطقه خود ببینند و هر زمان که نزدیک به یک نفر از افراد معرفی شده در اپلیکیشن قرار گیرند قادر خواهند بود تا به سرعت دکمه هشدار را فشار داده و بلافاصله به پلیس اطلاع دهند و مکان را از طریق GPS نشان دهند.

3- ایده طراحی اپلیکیشن دکوراسیون داخلی

تزئین خانه با وسایل و دکوری آسان نیست. در این اپلیکیشن کاربر یک عکس از اتاق و فضای مورد نظر خود میگیرد و به اپلیکیشن اجازه می دهد تا آن را با گزینه های مختلف طراحی داخلی در دسترس، مانند فرش، پرده، رنگ دیوار، و غیره دیزاین نماید. همچنین فروشنده های محصولات و دکوری های معرفی شده در طرح پیشنهادی را نشان میدهد. این یک معامله سود آور هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان وسایل دکوری خواهد بود!

4- ایده طراحی اپلیکیشن گوش دادن به موسیقی

این می تواند یکی از بهترین ایده های طراحی اپلیکیشن برای دوستداران موسیقی باشد. این اپلیکیشن در ابتدا به عنوان یک پخش کننده معمول mp3 به نظر میرسد اما خیلی بیشتر از آن مفید خواهد بود. شما میتوانید آهنگ های مورد علاقه خود در گوش موبایلتان را با لیست مخاطبین خود به شاتراک بگذارید و به آنها اعلام کنید که چه چیزی را گوش می دهید و اگر آنها آن آهنگ را دوست دارند، می توانید آهنگ را به اشتراک بگذارید تا هر دو  نفر بتوانند همزمان آن آهنگ را گوش دهند.

5- ایده طراحی اپلیکیشن حمل و نقل عمومی

 در سفر به گوشه و کنار شهر، اکثر مردم نمی دانند که از کدام اتوبوس یا تاکسی برای رسیدن به مقصد خود استفاده نمایند. در طراحی اپلیکیشن حمل و نقل عمومی به کاربران مناسب ترین گزینه حمل و نقل از جمله تاکسی، مترو، اتوبوس پیشنهاد داده میشود، که ارزان باشد و آنها را به موقع به مقصد خود برساند. این اپلیکیشن باید آفلاین باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

6- ایده طراحی اپلیکیشن مسیر آرزوها

اپلیکیشن مسیر آرزوها علاقه مندی ها وآرزوهای کاربر را می پرسد و به او برای رسیدن به آرزویش کمک میکند. به طور مثال کاربر تصمیم دارد مدیرعامل یک شرکت تبلیغاتی باشد، سپس این اپلیکیشن برای یک مدیرعامل مشهور یک شرکت تبلیغاتی را پیدا خواهد کرد و به کاربر می گوید که چگونه این شخص توانسته به هدفش دست یابد. همچنین وضعیت فعلی کاربر را مقایسه می کند و او را به مسیر صحیح برای ارضای خواسته خود هدایت می کند.

7- ایده طراحی اپلیکیشن تناسب اندام

اگر شما یکی از این افراد وسواسی در خصوص تناسب اندام هستید که حتی سبزیجات را هم با احتساب کالری آنها خریداری می کنید، این یک فرصت عالی برای شماست. طراحی اپلیکیشن تناسب اندام خود را برای تشویق و دستیابی به هدف سلامتی برای کاربران شروع کنید. در زیر برخی از ویژگیهایی که باید در اپلیکیشن خود قرار دهید را به اختصار بیان میکنیم:

  • نظارت بر مصرف غذا
  • ردیاب فعالیت فیزیکی
  • برنامه رژیم غذایی
  • نظارت بر مصرف آب
  • نکات روزانه برای ماندن

8- ایده طراحی اپلیکیشن هماهنگ کننده مراسم ها (Event Planner)

آیا دوست دارید که به مردم کمک کنید تا رویدادها  و مراسم خود را سازماندهی کنند؟ پس میتوانید طراحی اپلیکیشنی برای سازماندهی، هماهنگی و اجرای مراسم را آغاز نمایید. از طریق اپلیکیشن میتوانید میمانان مورد نظر مشتری را دعوت نمایید و یا در شبکه های اجتماعی پوشش خبری برای آن مراسم ارائه دهید.

این یک بازار فرصت بزرگ برای کسانی است که دوست دارند برنامه ریزی رویداد و مراسم مختلف از جمله عروسی، تولد، کنفرانس و سمینار، بزرگداشت و ترحیم و انواع مراسم دیگر را انجام دهند. این ایده طراحی اپلیکیشن ساده است و نیازی به سرمایه گذاری سنگین برای شروع ندارد.

9- ایده طراحی اپلیکیشن استفاده اشتراکی از خودرو

یکی از مفاهیم جالب که در صنعت گردشگری در حال پیشرفت است، سفر اشتراکی است. این ایده فقط نیاز به سرمایه گذاری برای ساختن پلتفرم دارد و این چیزی است. در این ایده طراحی اپلیکیشن ، یک کاربر می تواند به مالک خودرو درخواست دهد و می تواند با او چت کند و در صورت موافقت راننده با او همسفر شود. در این اپلیکیشن مکان جغرافیایی خودرو مشخص است و به اشتراک گذاشته میشود. سفر اشتراکی بهترین راه برای مبارزه با مشکل ترافیک است و هزینه کلی برای هر کاربر را کاهش می دهد.

10- ایده طراحی اپلیکیشن کنترل هوشمند خانه

IOT یا اینترنت اشیا یکی از موضوعات داغ تکنولوژی روز است و بهترین مصداق آن "خانه های هوشمند" است که احتمالا در سال 2019 میزان زیادی رشد خواهد کرد. بنابراین یک ایده عالی برای طراحی اپلیکیشن این است که اپلیکیشن با تمام دستگاه های خانگی هوشمند شما ارتباط برقرار می کند و آنها را کنترل می کند. در حال حاضر، در خانه های هوشمند هر کدام از وسایل دارای برنامه های کاربردی مختص خود هستند، شما میتوانید با طراحی اپلیکیشنی هوشمند و کامل همه آنها را یکجا کنترل نمایید. این ایده اپلیکیشن اگر به درستی بازاریابی شود میتواند تبدیل به اپل یا مایکروسافت بعدی شود!

 

مقالات مرتبط