مزایای طراحی و استفاده از اپلیکیشن های آموزشی برای دانشجویان و معلمان چیست؟

مزایای طراحی و استفاده از اپلیکیشن های آموزشی برای دانشجویان و معلمان چیست؟

مدت زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
1,733 بازدید

اپلیکیشن آموزشی چیست؟

طراحی اپلیکیشن آموزشی یک ابزار ارائه و مشاهده آفلاین موارد آموزشی برای زبان آموزان در دستگاه های تلفن همراه است. در اپلیکیشن های آموزشی در اولین بار استفاده، نیاز به اتصال به اینترنت برای دانلود فایل های آموزشی دارید و در دفعات بعدی بدون نیاز به اینترنت میتوانید به دوره های آموزشی دسترسی داشته باشید. دسترسی به اینترنت در هنگام بررسی پیشرفت دانش آموزان از طریق سیستم های مدیریت یادگیری نیز ضروری است.

مردم به طور فزاینده ای از اپلیکیشن های تلفن همراه استفاده میکنند. در سراسر جهان در سال 2017 تعداد 2.6 میلیون اپلیکیشن های تلفن همراه دانلود شده است. اپلیکیشن های آموزشی بخش مهمی از این سهم بوده و ارزش آن را داردکه روی آن سرمایه گذاری کنید. امروزه اپلیکیشن های آموزشی در فرآیند یادگیری مشارکت می کنند و می توانند آینده آموزش و پرورش را تغییر دهند.

مزایای طراحی اپلیکیشن آموزشی چیست؟

1. انعطاف پذیری و دسترسی آسان

بر اساس یک نظرسنجی، مردم به طور متوسط ​​30 ساعت در ماه از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند. آنها به دلیل انعطاف پذیری و سهولت جستجوی اطلاعات، تبدیل به بخشی از زندگی مردم شده اند.  بزرگترین مزیت استفاده از اپلیکیشن های آموزشی، سهولت استفاده و دسترسی به موارد آموزشی حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت است.

2. مطالعه آنلاین و دسترسی به Ebook ها

امروزه دانشجویان معمولا علاقه مند به مطالعه آنلاین هستند و از کتابخانه های آنلاین استفاده می نمایند. طراحی اپلیکیشن های آموزشی به دانشجویان و دانشآموزان این امکان را میدهد که موارد مورد نیاز آموزشی خود را به آسانی بیابند و در کنار دوره های درسی از آنها استفاده نمایند.

3. ارتباط موثر معلم والدین

اپلیکیشن های ارتباطی والدین و معلم در ایجاد روابط فراتر از دیوارهای موسسات آموزشی کمک می کند. طراحی اپلیکیشن آموزشی معلمان را قادر می سازد پاسخ پرسش های والدین را بدهند. همچنین در حفظ شفافیت در بخش آموزش نیز کمک می کند.

4. ایجاد سرگرمی در کنار آموزش

یادگیری و آموزش دیگر فعالیتی منفعل و یکطرفه نیست. ارائه آموزش در قالب بازی، بسیار نتیجه بخش و موثر میباشد و باعث ایجاد اشتیاق و علاقه به یادگیری در کودکان میشود. طراحی اپلیکیشن های آموزشی برای دانش آموزان کمک میکند تا آموزش در ذهن آنها ماندگارتر شود.

5. کاهش فاصله میان دانشجویان و مؤسسه

می توان گفت که با توجه به روش های سنتی آموزش، مؤسسات نمی توانند توجه یکسانی به همه دانشجویان داشته باشند. طراحی اپلیکیشن های آموزشی این امکان را برای مدارس و موسسات آموزشی فراهم میسازد که اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان از جمله فایل آموزشی های جدید، جلسات و کنفرانس های مختلف و فعالیت های اجتماعی مدرسه را به طور برابر در اختیار آنها قرار دهند.

6. پیگیری پیشرفت کودکان شما

با طراحی اپلیکیشن آموزشی و استفاده از آنها، می توانید پیشرفت فرزندان خود را که یکی از مهم ترین مواردی است که هر پدر و مادری می خواهند بدانند، پیگیری کنید. همچنین شما میتوانید از پیشرفت فرزند خود در مهارت ها و دانش های مختلف مطلع شوید.

7. ارتباط دائم بین دانشجو و معلم

طراحی اپلیکیشن های آموزشی بهترین راه برقراری ارتباط بین دانشجو معلم است و آنها میتوانند خارج از محیط آموزشی نیز در ارتباط بوده و تعامل داشته باشند.

کلام آخر

در دنیای امروز دانش آموزان از روش های مدرن یادگیری از جمله اپلیکیشن های آموزشی استفاده مینمایند که به نفع دانش آموزان، معلمان و والدین میباشد. طراحی اپلیکیشن های آموزشی آینده بخش آموزش را متحول میسازد و منجر به توسعه آن می شود.

  • بیش از 20 میلیون دانش آموز در دنیا از اپلیکیشن آموزشی Google برای آموزش استفاده می کنند
  • استفاده از اپلیکیشن آموزشی گوگل در 2 سال اخیر 100%  افزایش یافته است
  • استفاده از اپلیکیشن آموزشی Google می تواند باعث 1.5 میلیون دلار در سال صرفه جویی در هزینه های آموزشی شود.
  • 72 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر ایالات متحده از اپلیکشن های آموزشی Google استفاده می کنند.
  • 73٪ از معلمان به محتوای دیجیتالی از طریق موبایل خود دسترسی پیدا می کنند

مقالات مرتبط