6 راهکار برای افزایش تاثیر گذاری باشگاه مشتریان

6 راهکار برای افزایش تاثیر گذاری باشگاه مشتریان

مدت زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
2,979 بازدید

سیستم وفادار سازی مشتریان در واقع ارائه پاداش به مشتریانی که اغلب به صورت مداوم از شما خرید می کنند و یا ترغیب مشتریان دیگر برای خرید از شما میباشد. یک برنامه وفاداری می تواند یک خدمات رایگان، پاداش، کوپن ها یا حتی محصولات آزاد را پیشبینی کند.
این سوال که چگونه می توان ارزش های کافی در برنامه های وفاداری خود اضافه کرد تا مشتریان خود را بازگرداند برای مجموعه هایی مطرح میشود که با توجه به رقابت در بازار و اشباع شدن آن مطلع و در جستجوی راهی برای جذب مشتریان قبلی خود هستند.
در اینجا راهکارهایی که به افزایش اثرگذاری سیستم باشگاه وفاداری مشتریان شما کمک میکند را ارائه میدهیم:

1- استفاده از یک سیستم امتیازدهی ساده

این روش معمول‌ترین متد برای برنامه وفاداری می‌باشد. مشتریان با توجه به تعداد بار خرید خود امتیاز کسب می‌کنند و این امتیاز به جایزه متناسب با آن تبدیل می‌شود. شرکت‌های زیادی از این روش استفاده می‌کنند. اما ارتباط دادن امتیازات و جوایز متناسب آن کاری سخت و پیچیده است. ضمن اینکه لزوما برای هر کسب و کاری مناسب نمی‌باشد. این روش فقط مناسب بیزینس‌های دارای فروش متناوب و کوتاه مدت می‌باشد.

2- استفاده از یک سیستم پاداش دهی چند لایه‌

یافتن تعادل میان جوایز در دسترس و مناسب برای اکثر شرکت‌هایی که در حال طراحی برنامه‌های وفاداری مشتریان می‌باشند چالشی پیچیده می‌باشد. یک راه مبارزه با این چالش طراحی سیستم لایه‌ای می‌باشد که به وفاداری اولیه جایزه داده و آن را به خرید بیشتر تشویق می‌کند. ارائه یک جایزه کوچک به عنوان پایه برنامه و سپس تشویق مشتری به تکرار خرید خود توسط ارائه جایزه‌های دارای ارزش بالاتر و بالا بردن سطح وفاداری مشتری. بزرگترین تفاوت بین سیستم امتیازدهی و لایه‌ای این است که مشتریان از برنامه وفاداری ارزش بلندمدت‌تری را دریافت می‌کنند.

3- شارژ پول یا اعتبار برای خرید های مجدد

برنامه‌های وفاداری به معنای از بین بردن موانع بین مشتریان و کسب و کار می‌باشد. بنابراین می‌توان از شارژ مبلغی برای مشتریان جهت خریدهای ویژه آن‌ها استفاده کرد. این امر هم برای مشتری و هم برای فروشنده سودمند می‌باشد و آنها را ترغیب به خرید محصولات بیشتر میکند.

4- برنامه‌های  وفادرای با ماهیت غیر نقدی

حقیقتا درک مشتریان به معنای درک ارزش آنها می‌باشد. بسته به نوع کسب و کار، مشتریان ممکن است ارزش بیشتری درباره جوایز غیرنقدی یا تخفیفی داشته باشند. در حالی که هر کسب و کار و شرکت می‌تواند جوایز نقدی و کوپن‌های خرید به مشتریان ارائه نماید، شرکتی که بتواند راهی غیر از پول و ریال برای ارزش بخشیدن به مشتریانش پیدا کند می‌تواند فرصتی منحصر به فرد برای ارتباط با مشتریانش داشته باشد.
به طور مثال برگزاری مراسم جهت تقدیر از مشتریان و یا اهدای جوایز خاص مانند سفر میتواند باعث ماندگاری همیشگی شما در ذهن مشتری و وفاداری مشتری به برند شما شود. 

5- شراکت با برندهای دیگر برای تامین آفرهای ویژه

مشارکت استراتژیک چند کسب و کار از تاثیر بالاتری روی وفاداری مشتریان و توسعه هر کسب و کار برخوردار می‌باشد. در این روش نیز شناخت کامل مشتریان و نیازها و سلایق آنها حائز اهمیت می‌باشد.

6- ایجاد برنامه وفاداری همراه با سرگرمی

چنانچه کسب و کار شما چنین ظرفیتی دارد، طراحی یک بازی یا سرگرمی در رابطه با کارتان برای مشتریانتان می‌تواند آنها را ترغیب به حضور بیشتر و متناوب‌تر در کسب و کار شما کند.

مقالات مرتبط