5 ابزار تحلیلی رایگان اینستاگرام برای بازاریاب‌ها

5 ابزار تحلیلی رایگان اینستاگرام برای بازاریاب‌ها

مدت زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
2,297 بازدید

آیا به دنبال راه بهتری برای تحلیل تلاش‌های بازاریابی اینستاگرام خود هستید؟
آیا برای کمک ابزارهای رایگان می‌خواهید؟
ابزارهای درست اینستاگرام می‌توانند تحلیل‌هایی را فراهم کنند که شما را جهت تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی آگاه می‌سازند.
در این مقاله، شما 5 ابزار رایگان اینستاگرام برای بازاریاب‌ها کشف خواهید کرد.

شماره 1: Instagram Insights

اگر یک حساب کابری تجاری اینستاگرام راه انداخته باشید، از طریق اپ اینستاگرام به ابزارهای تحلیل دسترسی دارید.
اینستاگرام Insight آمارهای پایه را برای ارزیابی تلاش‌های بازاریابی اینستاگرام شما فراهم می‌کند. درباره دنبال کنندگان خود، اینکه چه زمانی در اینستاگرام هستند، و پست‌های برتر شما کدام‌ها هستند، اطلاعات کسب کنید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد محتوایی را انتخاب کنید که احتمال بالاتری برای جذب مخاطب دارند.
بدی این روش این است که مجبورید برای دیدن همه این آمارها، کمی در اپ بگردید. خوب می‌شد اگر اینستاگرام به شما اجازه میداد روی دسکتاپ خود این داده‌ها را ببینید یا نتایج را دانلود نمایید.
به بینش‌ اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید
برای دستیابی به این Insight، بر روی آیکون نمودار میله‌ای در گوشه راست و بالای اپ ضربه بزنید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی - بازاریابی اینستاگرام

 

شما می‌توانید تاثیرگذاری کل، بازدیدها، مشاهدات پروفایل، و کلیک‌های وب سایت خود را مشاهده نمایید. این بخش همچنین پست‌های برتر شما و آمارهایی را برای استوری‌های اینستاگرام از 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد.

برخی امکانات Instagram Insight:

  • پست‌های برتر را مرور کنید
  • 6 پست برتر را از 7 روز گذشته، که بر اساس تاثیرگذاری مرتب شده‌اند، ببینید.
  • Insight دنبال کنندگان خود را ببینید
  • تعداد فالوور های جدیدتان را مشاهده کنید
  • دسته‌بندی سنی فالوورهای اینستاگرام خود را ببینید
  • کاربران شما در کدام کشورها و شهرها ساکن هستند
  • Insight تبلیغات خود را بررسی کنید

شماره 2: Socialbakers

با Socialbakers، شما می‌توانید گزارشی رایگان از محبوب‌ترین عکس‌ها، فیلترها و هشتگ‌های اینستاگرام خود، و همه تعاملات‌تان با دنبال کنندگان داشته باشید. این گزارش از نظر بصری جذاب است، اما گردش در آن کمی قدیمی است. مفیدترین بخش‌ها، پست های دارای بیشترین لایک‌ها و بیشترین کامنت‌ها هستند. چون این اطلاعات می‌توانند به آگاه‌سازی شما از انواع تصاویری که در پست‌های آتی اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، کمک کنند.

در این گزارش رایگان نسبتا ساده است. شما می‌توانید پست‌هایی را که بیشترین لایک یا بیشترین کامنت را خورده، محبوب‌ترین فیلترها، هشتگ‌های برتر و افرادی را که با تکرار زیاد تگ کرده‌اید، مشاهده کنید.

شماره 3: Simply Measured

Simply Measured یک گزارش رایگان اینستاگرام را برای کاربرانی با تعداد دنبال کننده تا 25000 نفر ارائه می‌کند. آمارها و بینش‌ها به وضوح ارائه شده‌اند . به شما کمک خواهند کرد استراتژی پست‌گذاری‌تان در اینستاگرام را آگاهانه برگزینید. این گزارش به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت آنچه را که در بازاریابی اینستاگرام‌تان نتیجه‌بخش بوده، ببینید. و بتوانید این آگاهی را در پست‌های آینده خود به کار ببرید.
برای دسترسی به گزارش Simply Measured تان شما می‌بایست چند گام را طی کنید تا به گزارش Simply Measured خود دسترسی پیدا کنید. اما من قول می‌دهم ارزش زمان و زحمت‌تان را دارد. گزارشی که دریافت می‌کنید غنی از جزییات خواهد بود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی - بازاریابی اینستاگرام

امکانات این وب سایت عبارتند از: 

  • نمودارEngagement ، مشارکت اینستاگرامی را در طول زمان ببینید
  • می‌توانید مشارکت کل (total engagement)، مشارکت بعنوان درصدی از دنبال کنندگان (engagement as a percentage of followers)، و اطلاعات درباره لایک‌ها و کامنت‌ها (information on likes and comments)یی که عکس‌ها و ویدیوهایتان دریافت کرده‌اند، ببینید. 
  • پست‌های برتر خود در مقایسه با مشارکت متوسط برندتان چگونه هستند.
  • بهینه‌سازی(Optimizations) به شما کمک میکند بفهمید کاربران در کامنت‌ها چه می‌گویند، کدام فیلترها بهتر از همه عمل می‌کنند، و مکان پست‌های برتر شما کجاست.
  • نمودار Comments and Posts by Day and Time نشان‌دهنده‌ی بهترین روز و ساعت برای مشارکت است.
  • بخش کارت امتیاز(ScoredCards) به شما آمارهایی پایه‌ی درباره حساب اینستاگرام‌تان می‌دهد.
  • در بخش ضمیمه (Appendix) ، جدولی از پست‌های برترتان را می‌بینید که به ترتیب بالاترین میزان مشارکت چیده شده‌اند، و دارای تاریخ پست، نوع، لایک‌ها، کامنت‌ها و مشارکت کل (لایک‌ها + کامنت‌ها) می‌باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی - بازاریابی اینستاگرام

شماره 4: Union Metrics

Union Metrics یک چک‌آپ رایگان از حساب کاربری اینستاگرام را ارائه می‌کند تا عملکردتان در اینستاگرام را ارزیابی کنید. گرچه این گزارش به جامعیت برخی دیگر نیست، اما داده‌های مفیدی را به بازاریاب‌ها ارائه می‌کند. به شما کمک می‌کند بهترین زمان پست کردن را تعیین کنید، بدانید چه هشتگ‌هایی استفاده کنید، و کدام محتوا را بیش‌تر یا کمتر پست کنید. همچنین دنبال‌کنندگان‌ برتر شما را مشخص می‌کند و به شما یادآوری می‌کند با آنها مشارکت کنید.

در گزارش شما داده‌هایی را از ماه گذشته نشان می‌دهد. شما می‌توانید تعداد پست‌ها را بطور روزانه مشاهده کنید. از آیکون‌های گوشه راست و بالای صفحه استفاده کنید تا گزارش‌تان را اشتراک‌گذاری، چاپ، یا دانلود کنید. همچنین آمارهای بیشتری را همراه با توصیه‌های Union Metrics، از جمله درباره بهترین روز و زمان پست‌ کردن، بررسی نمایید. به علاوه آمارها و تصاویری را برای پست‌هایی که بهترین عملکرد را داشته‌اند، مشاهده کنید.

شماره 5:  Squarelovin

با Squarelovin، می‌توانید تحلیل‌های پایه‌ای اینستاگرام را رایگان بگیرید. این گزارش به خوبی طراحی شده و فهم آن راحت است. بخش بهینه‌سازی (Optimization ) بینشی را ارائه می‌کند که به پست‌ کردن آگاهانه در اینستاگرام کمک می‌کند. اطلاعات "بدترین زمان‌ها برای پست کردن" هم به طور ویژه‌ای ارزشمند است.
در داشبورد، می‌توانید آمارهای سطح‌بالای خود را ببینید و به صفحات تحلیلی دیگر دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی - بازرایبی اینستاگرام

در این گزارش جزئیاتی مانند تاریخچه‌ی پست‌های‌تان و پست‌های برتر، اطلاعاتی از لایک‌ها و کامنت‌هاو پست‌هایی که بیشترین لایک یا کامنت را داشته اند، کامنت‌هایی را که پست‌هایتان در طول زمان دریافت کرده‌اند و همچنین پست‌هایی که بیشترین کامنت را گرفته‌اند، بهترین زمان و روز را برای پست گذاشتن در اینستاگرام و بدترین زمان‌ها را در هر روز خاص، برای پست را مشاهد نمایید.  اگر در اینستاگرام خود از فیلتر استفاده می‌کنید، همچنین می‌توانید تاثیر این فیلترها را ببینید.

نتیجه
در نهایت، این گزارش به شما اجازه می‌دهد همه هشتگ‌های اینستاگرام را که استفاده کرده‌‌اید، در کنار لیستی از محبوب‌ترین هشتگ‌ها مشاهده نمایید. می‌توانید به سرعت ببینید که آیا هشتگ‌های برتر را استفاده می‌کنید، یا اینکه نیاز به تجدیدنظر در استراتژی هشتگ خود دارید.
تا زمانی‌ که Instagram Insights برای دسکتاپ در دسترس است، یا در فرمتی کارآمدتر نمایش داده می‌شود، این 5 ابزار واسطه‌ی رایگان در کنار یکدیگر گزارش‌ها و آگاهی خوبی را درباره بازاریابی اینستاگرام شما ارائه می‌کنند. 
درک اینکه هواداران اینستاگرام‌تان چه کسانی هستند و با چه محتوایی و در چه زمانی ارتباط برقرار می‌کنند، به شما برای محتوای آتی که در شبکه به اشتراک خواهید گذاشت، ایده خواهد داد. 
در انتهای روز، تحلیل‌ها تنها در صورتی مفید هستند که اطلاعات آنها به بازاریابی و کسب و کار رسانه‌های اجتماعی شما مرتبط باشند. بر روی آمارهای کلیدی تمرکز کنید تا محتوا و استراتژی اینستاگرام خود را آگاهانه‌تر انتخاب و پالایش کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا محتوایی منتشر کنید که اجتماع‌تان به احتمال زیاد به آن پاسخ داده و با آن وارد مشارکت خواهند شد.
نظرتان چیست؟ آیا هیچ یک از این ابزارها را امتحان کرده‌اید؟ چه نتیجه‌ای برای کسب و کار شما به همراه داشته‌اند؟
 

مقالات مرتبط