طراحی قالب سایت ها نسبت به دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است که سبب شده است کاربران تجربه مثبتی را از جستجو در اینترنت کسب نمایند. اما آنچه باعث تاسف می باشد ، آن است که مدیران وب سایت ها آنقدر که به طراحی رابط کاربری توجه می کنند (که البته موضوع بسیار حائز اهمیتی است) به طراحی داشبورد مدیریت سایت توجه نمی کنند.

CRM با استفاده از بازاریابی موثر و کارآمد، پایه مشتری مداری سازمان را تقویت می کند. در واقع CRM بعدی جدید در زمینه بازاریابی است که به طور قابل توجهی کسب و کارمان را بهبود می بخشد. عملکرد بازاریابی و اجرای آن در ساختار CRM، نتایج مطلوبی را به ارمغان می آورد.امروزه استراتژی های بازاریابی مرتبط با CRM مانند بازاریابی مستقیم، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی پست الکترونیکی و غیره بسیار کار آمد و قابل توجه شده اند. این استراتژی های بازاریابی در مقایسه با شیوه های سنتی بازاریابی امیدوار کننده تر و پاسخگو تر میباشند.

در دنیای پر سرعت امروز، بازار اپ موبایل با سرعت بالایی در حال گسترش است. در نتیجه، بازاریابی موبایل روز به روز رقابتی‌تر می‌شود. برای اینکه در چنین شرایط پیچیده‌ای دیده شده اپ‌ خود را تضمین کنید، لازم است درباره رویکردی که برای توسعه اپ موبایل خود بکار می‌گیرید دقت زیادی به خرج دهید. برای ساخت یک اپ موفق موبایل نیاز به پیروی از رویکردی نظام‌مند برای توسعه اپ دارید. ما 10 گام را برای ساخت یک اپ موبایل موفق به صورت خلاصه درآورده‌ایم تا شما را در این فرآیند یاری کنیم.

آیا به دنبال راه بهتری برای تحلیل تلاش‌های بازاریابی اینستاگرام خود هستید؟ آیا برای کمک ابزارهای رایگان می‌خواهید؟ ابزارهای درست اینستاگرام می‌توانند تحلیل‌هایی را فراهم کنند که شما را جهت تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی آگاه می‌سازند. در این مقاله، شما 5 ابزار رایگان اینستاگرام برای بازاریاب‌ها کشف خواهید کرد.

در چند سال اخیر تکنولوژی به طرز قابل توجهی روش راهبرد کسب وکارها را تغییر داد است. اینترنت نه تنها به مصرف‌کننده قدرت بخشیده، بلکه همچنین قدرت‌های جدیدی به نمایندگان فروش داده است. یک فروشنده‌ی با داشتن تجهیزاتی چون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و مجموعه‌ای از کاربردها و نرم‌افزارها برای استنباط داده‌ها، باید نسبت به منوال‌ها و عادات تکنولوژیکی امروز، به روز بماند.

ما در یک اجتماع جهانی کار می‌کنیم، که به روش‌‌های بی‌شماری میخرد، میفروشد و ارتباط برقرار می‌کند. رقبای ما همه جا هستند و موانع ورود به بازار کم‌اند، که این موجب افزایش شدت رقابت می‌گردد. کالایی شدن دارد با سرعتی نفس‌گیر اتفاق می‌افتد. مشتریان راضی با خودشان از تمام دنیا مشتریان دیگری می‌آورند...

بر اساس آمار سایت Brand Chat ، درصد از کسب‌ و کارها امسال برای ساخت و انتشار لااقل یک اپ موبایل برنامه‌ریزی کرده‌اند. با این حال درست شبیه هر صنعت دیگری، چنین مسئولیتی به آن اندازه که به نظر می‌آید آسان نیست. شرکت های جدید و نوپا ممکن است با وعده‌ی نتیجه‌گرفتن سریع به همراه انفجار در جمعیت دنبال کنندگان به محض بیرون دادن محصول خود، تطمیع شوند تا اپلیکیشن خود را نیز طراحی نمایند. واقعیت اما چیز دیگری می‌گوید. بازار اپلیکیشن‌ها همه روزه پر از اپ‌هایی است که بدون یک طرح و برنامه مناسب، منجر به از دست دادن سرمایه‌های زیادی در شرکت می‌گردند.

این که سازمان‌های امروزی برای پیشرفت و توسعه به داده‌ها نیاز دارند یک واقعیت است. فرقی نمی‌‌کند در چه صنعت یا زمینه‌ای کار می‌کنید، درک یک اکوسیستم، ذی نفعان، و مشتریان می‌تواند به کمپانی‌ها کمک کند تصمیمات بهتری بگیرند، با آگاهی بیشتری عمل کنند، و از هدر دادن منابع بکاهند. راه‌های متعددی برای مشاهده و ارائه‌ی داده وجود دارد، و بهترین ابزار گزارش‌نویسی به نیازهای یک سازمان بستگی دارد. با این وجود، دو راه اصلی وجود دارد که ابزارهای BI به سازمان‌ها اطلاعات ارائه می‌دهند: پنل مدیریتها و گزارش‌ها

اگر داده‌ها دورتان را پر کرده اند و دارید فکر می‌کنید آیا به هوش تجاری نیاز دارید یا خیر، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. بسیاری از کسب و کارها با وجود ابزارهای ناکافی به سختی به کار خود ادامه می‌دهند چون مطمئن نیستند چرا و چگونه هوش تجاری به آنها ارزش می‌رساند. ما به راه‌هایی که هوش تجاری می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند، و اینکه چه زمانی برای پیاده‌سازی یک راهکار BI مناسب است، نگاهی می‌اندازیم. 

آنچه برای یک بیزینس جواب میدهد لزوماً برای دیگران مناسب نیست، حتی اگر در صنایع یکسان باشند. قبل از اینکه هدف یا اهدافی تعریف کنید، بفهمید که بیزینس شما کجای ماجراست. اول، حضور دیجیتال برند خود را بازرسی کنید، از جمله یک بازرسی شبکه‌های اجتماعی. آنگاه، ایرادات بازاریابی و فروش‌تان را تحلیل کنید تا تعیین کنید در کجای کارتان اصلاحات می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

هوش کسب و کار یا هوش تجاری به زیرساختی فنی و فرآیندی اشاره دارد که داده‌های تولید شده از فعالیت‌های یک کمپانی را گردآوری، ذخیره و تحلیل می‌کند. هوش کسب و کار اصطلاحی عام است که داده‌کاوی، آنالیز فرآیند، بنچ‌مارکتینگ عملکرد، تحلیل‌ توصیفی، و غیره را در بر می‌گیرد. این هوش قرار است تمام داده‌هایی را که توسط یک بیزینس تولید شده، بگیرد و سنجش‌هایی قابل هضم را از عملکرد و منوال‌هایی را که موجب آگاهانه شدن تصمیمات مدیریتی می‌شود، ارائه نماید.

مقدار سودی است که یک مشتری می تواند در طول عمر مشتری بودن خود برای یک شرکت به ارمغان بیاورد. این مقدار درحقیقت همان ارزش خالص فعلی مشتری است که برابر با ارزش فعلی حاصل تفاضل جریانهای خروجی از شرکت برای جذب و نگهداری مشتری و جریانهای ورودی ناشی ازکل خریدهایی است که مشتری در طول عمر خود انجام می دهد. (ارزش طول زندگی) چرخه حیات مشتری قبل از تماس فروشنده با او شروع می شود و بعد از سفارش گذاری، ارسال و دریافت آن توسط مشتری نیز ادامه میابد. (چرخه حیات مشتری)

پیتر دراکر بیان می دارد که «هدف یک کسب وکار ایجاد مشتری است». تاکید وی بر اهمیت حفظ و نگهداری مشتریان و رشد عمیق روابط با آنها است. تحقیق انجام شده توسط ریچولد و ساسر ، در سال 1996 در مدرسه بازرگانی هاروارد نشان می دهد که بیشتر مشتریان تنها در سال دومی که با شرکت کار می کنند سود آور هستند. در ابتدا مشتریان جدید هزینه بر هستند- هزینه های تبلیغات، بازاریابی، هزینه درك نیاز مشتری و اینکه یاد بگیریم چگونه می توانیم با مشتریان بهترین کارکرد را داشته باشیم.

مفهوم خدمت به مشتریان شامل تعاریف جدیدی شده است که فقط بخش کوچکی در ساختمان مرکزی سازمان به ارائه خدمات اختصاص ندارد، بلکه کل سازمان از مدیران عالی تا کارکنان عادی، همگی در برآورده ساختن نیازهای مشتریان موجود و بالقوه نقشی بر عهده دارند. حتی اگر فردی در موقعیتی نباشد که به طور مستقیم از مشتری حمایت کند، می‌تواند از کارمندانی که به مشتریان خدمت می‌کنند پشتیبانی کند. بر اساس این نگرش،‌ خدمت به مشتریان شامل کلیه اموری است که شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان و کمک به آن‌ها برای دریافت بیشترین ارزش از خدماتی که خریداری کرده‌اند انجام می‌دهد.

با توجه به افزایش روزافزون رقابت تولیدکنندگان و نیز گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات و پیشرفت های علمی و فنی، فرصتی فراهم است تا کارشناسان امور تجارت و بازاریابی با استفاده از تسهیلات مخابراتی و امکانات ارتباطی از این وضعیت بهره جسته، با جلب رضایت مشتریان فعلی و بالقوه وضعیتی ایده آل برای سازمان فراهم کنند.

تجارت ها و کسب کارها پس از گذر از محصول محوری حال به سمت مشتری محوری در حرکت است. امروزه رقابت تولید کنندگان و فروشندگان به تولید و یا فروش محصولی که به تنهایی از نظر مشخصات برتری دارد به نوع جدید آن تغییر شکل داده است. با فراگیر شدن تکنولوژی ها اهمیت در درک خواست و نیاز مشتری و نزدیک شدن به آن باعث پیشرفت و سبقت گرفتن برندها می شود.